Gratis scan voor onafhankelijke hotels om kosten te reduceren tijdens sluiting

Gratis scan voor onafhankelijke hotels om kosten te reduceren tijdens sluiting

Nexus Hospitality, het begin dit jaar gelanceerde platform voor onafhankelijke hotels en b&b's, start met Scanjehotel.nl. Een platform on eigenaren van onafhankelijke hotels en B&B's te helpen met het mogelijk - tijdelijk - verlagen van de maandelijkse kosten. De kostenscan is gratis te gebruiken.

Van energie en afvalverwerking tot TV- en internetabonnement. Ook nu hotels weken gesloten zijn, lopen dergelijke vaste kosten gewoon door. Scanjehotel.nl zet voor eigenaren alle kosten op een rij en kijkt naar mogelijkheden om deze operationele kosten te verlagen.

‘Het betreft de business waar ik jaren werkzaam in ben’, zegt Stephanie van Doorn, oprichtster Scanjehotel.nl. ‘Ik wil graag de verbinding leggen tussen leverancier en hotel en men helpen met mijn kennis waar mogelijk in deze onzekere tijden.’

Indien nodig gaat zij in gesprek met leveranciers om nieuwe, tijdelijke betaalregelingen te treffen of samen te kijken naar andere mogelijkheden. Via Scanjehotel.nl krijgt de branche gratis financieel advies en bemiddeling in tijden van de coronacrisis.

Kostenverlaging

'Ondanks de coronacrisis blijven de maandelijkse kosten voor hotels en B&B’s gewoon doorlopen. Veel hoteleigenaars kunnen de operationele voorzieningen, zoals energie, televisie en internetverbinding momenteel niet of nauwelijks bekostigen. Daarnaast hebben onafhankelijke hotels en B&B’s geen hoofdkantoor of achterban om op terug te vallen. Om hen een handje te helpen en de krachten te bundelen, roepen we Scanjehotel in het leven.’

Verbinden

Scanjehotel.nl doet zowel een oproep aan hotels als aan leveranciers. 'Onafhankelijke hotels hebben juist nu hulp nodig’, zegt Van Doorn. ‘Scanjehotel vormt de schakel tussen hotels en leveranciers. Als we onze krachten bundelen, kunnen we samen zo sterk mogelijk uit deze situatie komen. Niet alleen hotels, maar ook leveranciers kunnen contact met me opnemen. Zodat we elkaar kunnen helpen in deze crisistijd.’

KPN helpt zakelijk Nederland tijdens de crisistijd met verschillende initiatieven. Zoals het voorzien van gratis TV-zenders, vergader-platforms en het niet verrekenen van buiten bundelkosten. Zij zijn één van de vele partners die met de aangemelde hotels kijken naar de mogelijkheden in deze uitdagende tijden.

In januari lanceerde Van Doorn Nexus Hospitality, een platform voor onafhankelijke hotels en B&B’s in Nederland.