Eerste vestiging van nieuw Accor-merk Tribe komt in Amsterdam-Noord

Eerste vestiging van nieuw Accor-merk Tribe komt in Amsterdam-Noord
Tribe Amsterdam-Noord

Accor en WIN hotels hebben een franchiseovereenkomst getekend voor de komst van het allereerste Tribe hotel in Nederland en een nieuw Mercure hotel, beiden in het nieuw te ontwikkelen gebied Gare-du-Nord in Amsterdam-Noord naast de Noord/Zuidlijn. Opening van beide hotels is voorzien voor zomer 2021.

De allereerste Nederlandse vestiging van Tribe en het nieuwe Mercure hotel worden gevestigd in twee torens van het nieuw te ontwikkelen gebied ‘Gare du Nord’ in Amsterdam-Noord, naast metrostation Noord (Noord/Zuidlijn).

Het viersterrenhotel Tribe krijgt 192 kamers en suites en een restaurant. Het nieuw te openen viersterren Mercure hotel telt 110 kamers en een restaurant. Beide hotels openen in de zomer van 2021 hun deuren.

Tribe is een nieuw en snelgroeiend merk van Accor in het middensegment. Het merk wil reizigers verrassen en inspireren met een origineel, gevarieerd en zorgvuldig samengesteld aanbod dat meer gericht is op stijl dan op prijs.

Het eerste Tribe hotel opende de deuren in Perth, Australië. De nieuwe formule van Accor, geïntroduceerd in voorjaar 2019, zal de komende jaren wereldwijd uitgerold worden. Naast Amsterdam staan er openingen gepland in onder andere Parijs, Warschau, Londen, Glasgow, Orleans, Melbourne, Boekarest, New York, Tallinn, Phnom Penh, Hong Kong en Bali.

Het streven is om binnen 5 jaar tijd wereldwijd 150 Tribe hotels aan het portfolio van Accor toe te voegen. In Europa staan er 50 hotels op de planning.

‘We zijn vastberaden geweest om Tribe naar Amsterdam te brengen sinds Accor het merk vorig jaar lanceerde’, zegt Thomas Dubaere, coo Accor Noord-Europa. ‘Het is een lifestyle hotelmerk dat zich focust op moderne reizigers en belooft de hedendaagse hotelmarkt op te schudden. Amsterdam past perfect bij het merk en we zijn verheugd om samen te werken met WIN Hotels om deze door design geleide hotelervaring naar Nederland te halen. Deze ondertekening van een Tribe en een Mercure hotel versterkt onze samenwerking en breiden ons gezamenlijke portfolio uit naar zes hotels in Amsterdam.'

Design en technologie

De ruimtes zijn ingericht met unieke designmeubelen, die ook een jonger publiek aanspreken. De gestroomlijnde ontwerpen worden gecombineerd met de nieuwste technologie. De gemeenschappelijke ruimtes zijn gebruiksvriendelijk en dienen als werkplek, expositieruimte, entertainment of ontmoetingsruimtes voor zowel reizigers als mensen uit de omgeving.

Van de muziekselectie tot aan de keuze van koffiebranders van lokale koffie, bij Tribe gebeurt niets toevallig. De keuze aan eetgelegenheden varieert de hele dag, om ervoor te zorgen dat het altijd vers en authentiek is: een koffiebar overdag wordt 's avonds een cocktailbar en een to-go service die de hele dag beschikbaar is met een eenvoudig menu met huisgemaakte specialiteiten.

Tribe werkt samen met verschillende bekende lokale ontwerpers. De moderne stijl wordt aangevuld met kunstzinnig ontworpen stukken gemaakt door opkomende talentvolle kunstenaars en ontwerpers - niet alleen aan de muren, maar ook voor de keuze van stoelen, stoffering en verlichting. Elk stuk is zorgvuldig geselecteerd met het oog op comfort en stijl.

Tribe en Mercure in ‘Gare du Nord’

Het project ‘Gare du Nord’ waar zowel het nieuwe Mercure hotel als het Tribe hotel zich gaan vestigen, wordt ontwikkelt door AM en Blauwhoed. Het project bestaat uit twee torens en maakt deel uit van de gebiedsontwikkeling rondom het beginpunt van de Noord/Zuidlijn in Amsterdam-Noord.

Naast de twee hotels worden er ook 361 woonappartementen verdeeld over de twee torens gerealiseerd. Het project heeft een unieke ligging direct aan metrostation Noord van de recent geopende Noord/Zuidlijn. Die reizigers in een paar minuten tijd naar het centrum van de stad brengt. Beide hotels richten zich zowel op zakelijke als leisure gasten als de buurt.

Patrick Kerkhoven, coo WIN Hotels over de samenwerking met Accor: 'Het zal een prachtige uitdaging zijn om het eerste hotel van het Tribe-merk te lanceren in Nederland naast het gerenommeerde Mercure-merk. Dit concept laat design en betaalbare luxe samenkomen en heeft een creatieve uitstraling. Waardoor naast onze zakelijke- en leisure-gasten we ook veel mensen uit de buurt zullen aantrekken. De ligging van beide hotels is dan ook uitstekend. Het gebied is volop in ontwikkeling. De projectontwikkelaars willen met ‘Gare du Nord’ Amsterdam-Noord een kwaliteitsimpuls geven. De komst van de twee hotels dragen hieraan bij. Door de ligging direct naast Station Noord zijn toekomstige gasten binnen 4 minuten in de binnenstad.’