DiningCity: reserveringspartner van Chinese WeChat voor Nederland

DiningCity: reserveringspartner van Chinese WeChat voor Nederland

WeChat is de Chinese Facebook, WhatsApp en iDeal in één app. WeChat is extreem populair in China en wordt dagelijks gebruikt door meer 1 miljard leden. De app biedt sinds kort reisinformatie aan voor Chinese toeristen in Nederland en via DiningCity kunnen de Chinezen Nederlandse restaurants reserveren

DiningCity is de enige restaurantpartner voor WeChat in Nederland. Via de WeChat app kunnen restaurants gereserveerd én betaald worden. Alle reserveringen verlopen exclusief via het platform van DiningCity.

Vanaf 1 mei kunnen restaurants - alleen zij die zijn aangesloten bij DiningCity - reserveringen van Chinese gasten krijgen. Restaurants betalen hier tussen de 10 en 15 procent voor.

Samen met NBTC Holland Marketing, launching partner in Nederland, krijgt de Chinese toerist toegang tot een rijk aanbod aan toeristische attracties, restaurants en informatie over de belangrijkste toeristische locaties in Nederland.

CEO Jeroen van den Brink is – natuurlijk – blij dat de Chinese gigant voor DiningCity heeft gekozen als boekingspartner voor restaurants. ‘Omdat mijn collega’s van Dining City China al met WeChat samenwerken waren de ervaringen positief dus konden we in Nederland snel schakelen.

WeChat/DiningCity doet in China enkele honderdduizenden reserveringen per jaar. ‘De Chinese markt is met meer dan 1 miljard Chinezen dan ook gigantisch. Daarnaast geven Chinezen veel geld uit aan restaurants en dat is weer goed voor de Nederlandse horeca.’

WeChat Go Europe, zoals het programma heet, is in aanwezigheid van het Chinese Consulaat in gebruik genomen op 28 maart in het Rijksmuseum in Amsterdam.

Het aantal Chinese toeristen in ons land is afgelopen vijf jaar volgens cijfers van NBTC en CBS bijna verdubbeld tot ruim 300.000. Naar verwachting zal dit aantal binnen vijf jaar groeien tot meer dan een half miljoen. (cijfers uit 2017).

>>> Meer over DiningCity