Resengo: Restofoon en reserveren via Google

Resengo: Restofoon en reserveren via Google

Online reserveringssysteem Resengo start deze week met het reserveren via Google. Ook lanceerde het de Restofoon, een soort antwoordapparaat dat volledig zelfstandig telefonische reserveringen aanneemt.

Het online reserveringssysteem Resengo kent 2500 restaurants die het gebruiken, in met name België en Nederland. Per maand worden 1,2 miljoen couverts gereserveerd. Vanaf deze week kunnen gasten ook direct via Google reserveren. Ook TheFork, Booq en Formitable bieden deze dienst aan. Resengo rekent geen extra kosten aan restaurateurs voor Google-reserveren.

Het reserveren kan bij Resengo niet alleen via de digitale kanalen maar ook via de Restofoon, een automatische telefoonbeantwoorder.

De Restofoon van Resengo fungeert als een antwoordapparaat dat volledig zelfstandig telefonische reserveringen aanneemt en afhandelt. De reserveringen die deze Restofoon aanneemt, worden rechtstreeks in het Resengo-systeem geplaatst. Dit omdat niet elke gast de weg gevonden heeft naar het wereldwijde web en er nog steeds heel wat telefoontjes binnenkomen, vooral tijdens openingsuren.
Daarnaast koppelt Resengo al langer met kassasystemen, online personeelsplanning, de doorlopende boekingskanalen als Diningcity en Heerlijk.nl en andere tools.

Feedback

CEO Dirk Gypen: ‘Online reserveren staat niet stil en wij dus ook niet. We investeren voortdurend in onze producten en voeren verbeteringen door op basis van feedback van onze gebruikers. Daarnaast willen we nog meer inzetten op strategische partnerships met sterke spelers in de horecasector, zoals Nostradamus, Lightspeed, unTill, Smart Event Manager en Gault&Millau.’

Resengo is een bedrijf afkomstig uit Antwerpen, met kantoren in België en Nederland. Het is sinds 2003 actief. Enkele klanten zijn The Jane in Antwerpen en de Jamie’s Italian restaurants.