Nieuwe Doppio Espresso in Den Haag
Doppio Espresso - een keten van espressobars - heeft in Den Haag haar 27e vestiging geopend.

Doppio Espresso - een keten van espressobars - heeft in Den Haag haar 27e vestiging geopend.

Paul Hermanides heeft met zijn bedrijf Amsterdam Village Company zich gericht op de locatie waar hij zijn horecagroep ooit mee begon: Hotel Arena. Die locatie ondergaat de komende tijd een indrukwekkende metamorfose. De eerste fase van dit project is alvast gerealiseerd: de oplevering van de Kapel.

Het zijn geen gezellige feestdagen in het oosten. Boerenrockband Normaal zegt voor de laatste keer aju en de mazzel, bij de Graafschap en FC Twente leggen ze elk weekende een sketch van Herman Finkers op de mat en SabMiller wil af van Grolsch.

World Travel Awards voor Nederland.

Bierbrouwer Grolsch verhoogt per 1 januari de prijzen voor haar bier. Als laatste van de grote vier maakt nu ook de Enschedese brouwer de prijs kenbaar.

De scheidslijn tussen de traditionele kanalen van supermarkt, horeca, catering of speciaalzaak wordt steeds vager. Er is sprake van blurring.

Ruim 1.000 horecamedewerkers en leidinggevenden hebben meegedaan aan het onderzoek naar de Fan Factor en vakbekwaamheid van Nederlandse horecamedewerkers. Dat is bekendgemaakt door de initiatiefnemers SVH en Foodstep. De uitkomsten worden gepresenteerd tijdens een congres en in een trendreport. De eerste resultaten: medewerkers zijn tevreden met hun werk, geven zichzelf een opvallend hoog cijfer voor vakbekwaamheid maar zijn matig tevreden over de opleidings- en ontplooiingsmogelijkheden binnen hun bedrijf.

Restaurant MaMa Kelly en De Horecafabriek presenteren zich tijdens de Horecava in het vernieuwde Atrium in de RAI als pop-up versie van MaMa Kelly. Gasten van de Horecava kunnen er kip en kreeft eten, de signature gerechten van het Haagse restaurant. De pop-up heeft een eigen ingang, waardoor gasten ook na sluiting van de beurs kunnen plaatsnemen.

'Hoe is jouw bezetting met Kerst? Druk? 'Ja, heel druk. We zitten al bijna vol. Echt niet normaal. Ja, maar we doen er ook veel aan hé, we hebben advertenties gezet, waren in september al bezig met verschillende arrangementen.

Onze voedselkeuze is primitief. We weten niet wat er in het eten zit dat we kopen; nog minder weten we wat voeding met ons lichaam doet. Maar dat gaat veranderen.