Scoopshot is een online dienst waarbij mensen die in het bezit zijn van een iPhone of Android-toestel zich gratis kunnen aanmelden. Wanneer ze aangemeld zijn, kunnen ze een opdracht krijgen van Misset Horeca of andere uitgevers om een foto te maken. Wanneer deze foto door Misset Horeca wordt gekocht, ontvangen de makers het vastgestelde geldbedrag.
Afgelopen week draaide Misset Horeca een proef met deze relatief nieuwe fotodienst. Alle scoopshotters in Nederland kregen een week lang de opdracht foto’s te maken van opvallende menuborden. De zoekopdracht leverde maar liefst 98 resultaten op.
De beste foto is door Misset Horeca gekocht en zal binnenkort in het blad verschijnen. De maker van de foto krijgt het geldbedrag van de opdracht overgemaakt op haar rekening. Misset Horeca hoopt met Scoopshot meer relevante foto’s te ontvangen over prangende thema’s, specifieke onderwerpen of actuele nieuwsfeiten. De deelnemers aan Scoopshot kunnen een extra centje verdienen met het maken van foto’s met hun iPhone of Android.
Horecaprofessionals kunnen in de iTune-store de gratis Scoopshop app downloaden. Na installatie is de app direct in gebruik. Naast Misset Horeca werkt onder andere ook Metro en het vakblad Boerderij met deze fotodienst. In Finland, het land waar Scoopshot is geboren, is een ‘scoopshotter’ bekend die al meer dan 20.000 euro heeft verdiend met foto’s gemaakt met zijn mobiele telefoon.