Unilever lanceert drie sauzen op Sterrenfestijn

Unilever lanceert drie sauzen op Sterrenfestijn

Voedingsmiddelenfabrikant Unilever Foodsolutions heeft op 6 september drie nieuwe sauzen gepresenteerd in het Okura-hotel in Amsterdam. Ook maakte Unilever bekend samen te werken met tweesterrenchef Onno Kokmeijer.

De lancering van de kalfs-, kreeften- en kippenjus van het merk KNORR Professional van Unilever vond plaats tijdens een Culinair Sterrenfestijn. Onder leiding van horecagoeroe Hans Steenbergen was er een talkshow.

Een van de gasten was driesterrenkok Peter Goossens van Hof van Cleve in Kruishoutem. Hij is betrokken geweest bij de ontwikkeling van de jus. Dat deed hij samen met zijn collega’s Wout Bru (Chez Bru, Eygaliers, Frankrijk) en Yves Mattagne (Seagrill, Brussel).

'Ik sta 100 procent achter dit product anders zou ik hier niet zitten. We hebben de jus verschillende keren uitgetest', vertelde Goossens over de samenwerking die vier jaar geleden al is ingezet.

Unilever-chef Edwin van Gent onthulde zes jaar bezig geweest te zijn met de totstandkoming van de verschillende jussoorten. Deze bevatten geen kleur-en smaakstoffen. 'Ze kunnen versbereide producten evenaren.'

Naast de samenwerking met de Belgische chefs presenteerde Unilever Onno Kokmeijer als Nederlandse partner. De tweesterrenchef van Ciel Bleu (Okura, Amsterdam) gaf op het podium een kookdemo samen met Unilever-chef Van Gent. Kokmeijer gaat meedenken over producten. 'Ik ben een half jaar geleden benaderd.'

De sterchef ziet culinaire mogelijkheden met de jus van de fabrikant. 'Je kunt er je eigen signatuur aan geven.' Tijdens de demo voegde Kokmeijer garam massala toe aan de kreeftenjus.