Kwaliteit en continuïteit zijn de twee eigenschappen die Bon Appetit kenmerken. Vorig jaar vijfde, het jaar daarvoor derde en nu dan tweede. De verschillen aan de top zijn heel klein. Edwin van Es levert met die constant hoge noteringen een prestatie van formaat.
Het assortiment is omvangrijk en de usp van het bedrijf. Van Es heeft daarmee gestaag aan een omvangrijke klanten kring gebouwd. 'We hebben voor elk wat wils, daar komen mensen voor terug.'
Van Es kan niet stilzitten, is altijd bezig met zijn zaak. Zo kwamen vorig jaar oliebollen terug op het menu. Bij de verkoop schakelde hij, maatschappelijk betrokken, de lokale scouting in. Die kregen ene bedrag per verkochte zak. Een actie waardoor hij tienduizenden oliebollen verkocht. De volgende plannen, een uitbreiding van de toch al grote zaak, liggen klaar.
De afgelopen jaren had van Es de pech dat de winnaar van de Top 100 steeds uit het zuiden kwam. Daardoor liep hij elke keer een regio-award mis. Dit jaar mag hij zich met recht de tweede van Nederland en de beste van het cafetariarijke Noord-Brabant noemen.
Bon Appetit
Kennedyplein 3
4891 BC Rijsbergen
www.bonappetitrijsbergen.nl