Op een prominente plek in Amsterdam willen Vermolen en Huijben het concept Meatless District dagelijks voor lunch, diner en borrel openen. Het interieur wordt een knipoog naar de geschiedenis en de stijl van Meatpacking District in New York met industriële accenten.
Geen vlees en vis
Drie weken geleden zijn de twee een crowdfunding campagne gestart die noodzakelijk is om hun startkapitaal bij elkaar te krijgen. Het geïnvesteerde bedrag wordt gebruikt voor het verbouwen, inrichten en opstarten van Meatless District. Inmiddels hebben de twee onderneemsters 51 procent binnengehaald van het totaal op te halen bedrag. Investeerders krijgen speciale beloningen en na vier jaar het totaal geïnvesteerde bedrag terug met een rendement van 16 procent. De campagne loopt nog tot 1 december.
Een kijkje in de keuken
De twee onderneemsters starten op 4 november een proeverij in Marits huiskamerrestaurant in Amsterdam Oost. Daar kunnen gasten naast een vega driegangendiner genieten van vegan wijnen en hapjes. De opbrengst van dit diner draagt bij aan de crowdfunding campagne om dit nieuwe concept te financieren.