Emirates biedt passagier kijkje achter de schermen bij catering

Emirates biedt passagier kijkje achter de schermen bij catering

Luchtvaartmaatschappij Emirates heeft haar eigen Food and Wine Channels gelanceerd om passagiers een exclusief kijkje achter de schermen te geven wat betreft het aanbod aan eten en drinken van de luchtvaartmaatschappij. Op deze kanalen is te zien hoe de menu's aan boord van de vliegtuigen samengesteld worden en hoe er wordt samengewerkt met wereldwijde partners van Emirates.

De kanalen geven inzicht in Emirates’ 700 miljoen dollar investering op het gebied van luxueuze wijnen en regionale, seizoensgebonden maaltijdmenu’s, geprepareerd door prijswinnende chefs. De Emirates Food and Wine Channelszijn te zien op alle vluchten.

110 miljoen maaltijden per jaar

Food Channel laat zien dat de chefs veel aandacht besteden aan het ontwikkelen van de menu’s en het doen van inkopen van ingrediënten voor de vluchtmaaltijden.

De luchtvaartmaatschappij serveert ongeveer 110 miljoen maaltijden per jaar met gelijke aandacht voor First Class, Business Class en Economy Class. Elke aflevering demonstreert hoe de luchtvaartmaatschappij de beste producten aan boord brengt met behulp van langdurige, wereldwijde samenwerkingen, met onder andere lokale leveranciers en ambachtsmannen.

De Nederlandse Joost Heymeijer, Senior Vice President of Inflight Catering bij Emirates: ‘We gaan tot het uiterste om onze passagiers in elke klasse een geweldige dinerervaring te bieden. Er gaat veel detail in het bereiden van de maaltijden en het kiezen van de wijnen. De kanalen geven passagiers toegang tot onze voedsel- en drankfilosofie, de cateringstrategie en hoe we samenwerken met onze partners. Daarnaast geven onze tutorials en recepten passagiers iets interessants om mee naar huis te nemen.’

‘Dus, als je aan het genieten bent van een mooie wijn aan boord, zoals de Château Haut Brion 2004, dan is er een bijbehorende wijntutorial die je helpt om de wijn en zijn nuances nog meer te waarderen. Daarnaast is het mogelijk om thuis de Braised Coconut Beef Short Ribs, waar je tijdens je vlucht van hebt genoten, na te maken deze door middel van het recept op Food Channel,’ voegt hij toe.

In de eerste twee afleveringen worden passagiers meegenomen naar Umbria, Italië, waar Emirates speciale olijfolie koopt bij Monte Vibiano en naar Sri Lanka om te ontdekken hoe de Dilmah thee, die aan boord wordt geserveerd, wordt geselecteerd.

De afleveringen bevatten ook recepten van de regionaal geïnspireerde maaltijden aan boord. Zo kunnen passagiers leren hoe thuis een klassieke crêpe te maken is en wordt het geheim van Emirates’ Prawn Machbous specialiteit onthuld.

Food Channel is gelanceerd met twee afleveringen en volgend jaar worden er meer toegevoegd.

Emirates catering

Wine Channel biedt een documentaire over Emirates’ strategie in de wijninkopen en de sterke relaties die hierdoor zijn ontstaan met ’s werelds beste wijnmakers om de meest exclusieve wijnen te verkrijgen. Emirates investeert actief in haar wijnkelder en heeft een sterk wijnprogramma gevestigd in de afgelopen tien jaar. Elke dag serveert Emirates meer dan 80 soorten wijn, champagne en port in haar gehele netwerk.

Emirates’ Food and Wine afleveringen maken deel uit van de 3.500 andere on-demand entertainmentopties op het entertainmentsysteem ice, waaronder films, prijswinnende series, een groot muziekaanbod met tienduizenden nummers, podcasts en spellen.

Ice biedt ook een selectie aan andere diverse content, zoals presentaties van LinkedIn Learning experts met verschillende onderwerpen, waaronder Leadership, General Management and Marketing en er zijn uTalk taalcursussen voor beginners.