Bookdinners helpt restaurants met online marketing

Bookdinners helpt restaurants met online marketing

Bookdinners, het reserveringsplatform van de horecabranche, gaat restaurants helpen met hun online marketing. Er zijn al 100 online marketing scans uitgevoerd en restaurants scoren gemiddeld als cijfer een 6,9. 'Veel ruimte voor verbetering.'

De online marketing scan, inclusief advies, is gratis voor leden van Bookdinners. Niet-leden betalen 99 euro.

Paul Wiertz, commercieel directeur van BookDinners: ‘We hebben al circa 100 marketing scans uitgevoerd onder allerlei restaurants. Hier komt een 6.9 uit als cijfer voor restaurants voor hun online marketing. veel zaken zien door de bomen het bos niet meer en missen veel kansen. Ook worden onnodige kosten gemaakt. Deze kunnen worden verlaagd met behoud van de omzet. Of zelfs met omzetgroei.’

Wiertz ziet veel ruimte voor verbetering bij de restaurants. ‘We geven dan ook concreet advies aan ondernemers. De scan geeft ondernemers een duidelijk beeld waar ze staan – de status – en geeft praktische verbeterpunten. We willen zo als Bookdinners bijdragen aan het verbeteren van de kennis en de online mogelijkheden van restaurants.

Relaties van BookDinners ondersteunen dit initiatief. Sjoerd van Barneveld van Debuut Horeca: ‘Vanuit Debuut zien we de noodzaak om op alle online vlakken actief te zijn. We staan als geen ander achter deze ondersteuning van Bookdinners. Met hun kennis en expertise op online gebied kunnen ze restaurateurs goed adviseren en ondersteunen in online marketing.’

Ondernemers kunnen de scan aanvragen bij Bookdinners.

Vier hoofdthema’s scan

  • Website restaurant
  • Social media
  • Engagement en advertenties
  • Zoekmachines en reviews

Van wie is BookDinners?

BookDinners is een branche-initiatief van KHN, SHK (Samenwerkende Horeca Ketens: Debuut, De Beren, Laurens Meyer Beheer, Harbour Club, La Cubanita, Dudok, BHG, Grote Markt Den Haag), BookDinners (onlineplatform), CPI (Centrum voor Publieke Innovatie), HorecaDNA en de softwarepartners etender, TheNextTable, BonChef.nl, booq Tafelreservering, Formitable, WeReserve en Resengo. Wiertz: ‘De slagkracht van de partners is groot. Het moet een beweging worden.’

BookDinners werkt ook samen met diverse foodbloggers, maar ook met chef-koks of eigenaren van restaurants.. Op de website licht BookDinners de favoriete hotspots van deze zogenoemde smaakmakers uit, zodat consumenten de favoriete plekken van de chefs ook kunnen bezoeken.

Naast chefs als Jonathan Zandbergen en Onno Kokmeijer zijn ook sterchefs Mike Vrijdag en Jozua Jaring te volgen. Net als Maik Kuijpers en Peter Gast. Consumenten met een BookDinners profiel kunnen de chefs volgen en zijn persoonlijke restaurantgids inzien. Interessante restaurants slaan ze vervolgens gemakkelijk op in hun eigen lijstje(s).