The Jane op nummer 5 beste restaurants wereldwijd van TripAdvisor

The Jane op nummer 5 beste restaurants wereldwijd van TripAdvisor

Tweesterrenrestaurant The Jane van Nick Bril en Sergio Herman in Antwerpen (B) staat op nummer vijf in de Top 25 beste luxe restaurants wereldwijd van TripAdvisor. Er staat geen Nederlandse nominatie in deze ranglijst. Beste Nederlandse restaurant in deze categorie is Ciel Bleu in Amsterdam.

Het best scorende Nederlandse luxe restaurant is Ciel Bleu (Okura) in Amsterdam. De hele Nederlandse top drie zit in Amsterdam: op twee staat de Silveren Spiegel en op drie Senses van Lars Bertelsen. In januari van dit jaar stond Ciel Bleu nog wel in de Top 25 van de wereld, en wel op nummer 20. The Jane stond op dat moment op nummer 22. en klimt dus nu naar vijf.

ciel Bleu amsterdam
Ciel Bleu Amsterdam

De ranglijsten van TripAdvisor komen tot staan via beoordelingen van gasten en gebruikers van het review-platform. Er komen geen ‘professionele proevers’ aan te pas.

In de Nederlandse top 10 van 2019 staan twee restaurants buiten Amsterdam. Dat zijn Rantree in Maastricht (op nummer 7) en Chateau Neercanne op nummer 9.

Top 10 restaurants wereldwijd

  1. TRB Hutong, Beijing, China
  2. Epicure Parijs, Frankrijk
  3.  Ristorante Villa Crespi, Orta San Giulio, Italië
  4. Restaurante Benazuza, Cancun, Mexico
  5. The Jane, Antwerpen, België
  6. Le Brouillarta, Saint-Jean-de-Luz, Frankrijk
  7. David’s Kitchen, Chiang Mai, Thailand
  8. El Celler de Can Roca, Girona, Spanje
  9. Aramburu, Buenos Aires, Argentinië
  10. Adam’s Birmingham, Verenigd Koninkrijk

>> Naar de gehele top 25 van de wereld

Traveller's Choice Awards

TripAdvisort reikt al Travellers' Choice Awards uit sinds 2002. Volgens het platform zijn het de meest eervolle onderscheidingen die TripAdvisor kan toekennen. Deze jaarlijkse prijzen zijn de enige prijzen uit de reisbranche die worden uitgereikt op basis van miljoenen beoordelingen en meningen van reizigers over de hele wereld. Ze staan voor de allerbeste service, kwaliteit en klanttevredenheid, van hotels en accommodaties tot bestemmingen, attracties en zelfs merken en producten.