Grotere bakwand voor Foodmaster Boskoop vanwege drukte tijdens corona

Grotere bakwand voor Foodmaster Boskoop vanwege drukte tijdens corona

Zeker in de cafetariabranche zijn er ondernemers die sinds 15 maart hoge omzetten hebben gedraaid. Dat geldt ook voor Loes Helling van Foodmaster Boskoop. Ze heeft het zo druk gehad, dat er een nieuwe bakwand nodig was en ze meteen de ijscounter een flinke upgrade heeft gegeven.

De vorige bakwand van Foodmaster Boskoop heeft Loes Helling overgenomen van de oude eigenaren. Door de toegenomen drukte de afgelopen maanden, liep ze tegen een capaciteitsprobleem aan. ‘Toen corona losbarstte, zijn twee concurrenten dichtgegaan’, zegt Helling. ‘En meteen was het bij ons volle bak, niet normaal. We hebben een bezorgfiets en personeel erbij genomen om het allemaal te kunnen behappen. Ik ben heel blij dat ik geen dag ben dicht geweest.’

De ondernemer, die de Foodmaster sinds februari 2018 runt, laat weten dat ze nu 50 procent meer omzet draait dan vorig jaar.

Bakwand zelf samengesteld

Helling heeft de bakwand, van Kiremko, zelf samengesteld. ‘Ik heb hiervoor in verschillende zaken gewerkt met verschillende bakwanden. Ik weet ondertussen wat ik wil. Eerst had ik twee snackmanden en de bakplaat was te klein. Nu heb ik vier mandjes voor snacks en een grotere bakplaat. Waar ik ook tegenaan liep, was de bovenkant die te ver naar voren stond. Daardoor stond ik vaak gebukt te werken. Ik ben zelf lang en een aantal medewerkers ook, en je wilt geen rugklachten.’

Daarnaast heeft de bakplaat een andere plek gekregen. ‘Naast de snackmanden, dat vind ik veel prettiger werken. Voorheen moest ik aan de wandel als ik bijvoorbeeld een kipburger op de bakplaat wilde leggen.’

Foodmaster Boskoop bakwand

Nieuwe ijscorner heeft meteen effect

Om de nieuwe bakwand van Foodmaster Boskoop op z’n plaats te krijgen, moest de ijshoek eruit worden gehaald. ‘Ik vond die ijshoek al een tijdje niet zo mooi. Dus hebben we die ook maar gelijk vernieuwd.’ Foodmaster Boskoop is de tweede binnen de formule (na Foodmaster Buurstede in Veenendaal) die de nieuwe ijscounter heeft staan. Deze blauw-witte counter is voorzien van ledverlichting en door het glas hebben gasten goed zicht. ‘Ik merkte de volgende dag meteen dat we meer ijs verkochten. Het valt meer op en mensen kunnen zien wat we doen en welke toppings we hebben. Het is een heel andere beleving.’

Foodmaster Boskoop ijscounter

Genoeg ruimte voor afhaalklanten en bezorgers

Loes Helling heeft haar snackbar naar eigen zeggen ook qua coronamaatregelen goed georganiseerd. ‘Overdag hebben we drie tafels waar mensen kunnen zitten. Die gaan om 16.30 uur weg, omdat het dan veel te druk is met bezorgers en afhaalklanten. Ik heb liever dat mensen makkelijk kunnen afhalen. Voor bezorgers hebben we een aparte looproute.’

Loes Helling, Foodmaster Boskoop, in 2019