‘Foodmaster staat voor de oer-Hollandse frituurcultuur’, zegt Chantal van der Meer, marketing manager van Foodmaster. ‘Om dit uit te dragen worden er regelmatig ludieke gadgets in dit thema ontwikkeld. Hiermee willen we Foodmaster echt op de kaart zetten.’
De tent is ontstaan vanuit het woord ‘friettent’ dat door veel mensen wordt gebruik wanneer ze een frietje gaan halen. Een vette knipoog dus naar de traditie Foodmaster omarmt.
Limited edition
De friettent is volgens de formule een musthave voor de echte snackfan, maar ook erg praktisch. ‘De tent is door het ontwerp makkelijk terug te vinden op een camping of festivalterrein. Niet alleen door de friet, maar ook vanwege het feit dat het een limited edition is waarvan slechts 100 exemplaren zijn gemaakt. De friettent is een pop-up tent. Handig op te zetten en op te vouwen dus.’
Foodmaster en Aviko
De friettent is tot stand gekomen in samenwerking met Aviko. De tent wordt in Foodmasters door het hele land weggegeven. Ook loopt van 19 mei tot begin juni een winactie via de Facebook- en Instagram-pagina van Foodmaster.