Bram Ladage bakt 111 kilo friet voor Rotterdamse ouderen

Bram Ladage bakt 111 kilo friet voor Rotterdamse ouderen
Bram Ladage bakte 111 kilo friet voor Rotterdamse ouderen en draagt het stokje nu over aan Schmidt Zeevis. Foto: Bram Ladage

Bram Ladage heeft tijdens de Nationale Ouderendag op vrijdag 5 oktober maar liefst 111 kilo verse friet bereid en gratis uitgedeeld aan 260 ouderen, vrijwilligers en mantelzorgers. Deze vrijgevige actie is de start van een bijzondere estafette, waarvoor hij andere Rotterdamse horecaondernemers oproept om iedere maand het stokje door te geven aan een collega en daarmee ouderen op een ludieke manier te verrassen.

Ruim 260 ouderen, vrijwilligers en mantelzorgers genoten tijdens de laatste editie van de Nationale Ouderendag van de gratis patat van Bram Ladage. De bewoners van de Laurens woonzorglocatie Stadszicht werden persoonlijk bediend door directieleden Rocco Ladage en Wesley Ladage. Speciaal voor deze gelegenheid werd er een herkenbare Bram-kraam voorgereden, die in totaal ruim 111 kilo verse patat bereidde. Dat zorgde voor dankbare gezichten van de ouderen.

Bram Ladage trakteert Rotterdamse ouderen

Veel ouderen stonden vroeger geregeld zelf aan de kraam van Bram Ladage, maar kunnen daar nu niet meer heen. Dus besloot de Rotterdamse ondernemer een bezoek te brengen aan deze ouderen. Met de actie werd het startschot gegeven voor een goedgeefse estafette.

Schmidt Zeevis neemt stokje over

Rotterdamse horecaondernemers worden opgeroepen om iedere maand het stokje door te geven aan een collega-onderneming en ouderen op een ludieke manier te verrassen. Schmidt Zeevis heeft de symbolische wandelstok voor de volgende editie inmiddels overgenomen, maar ook andere collega-ondernemers hebben zich al gemeld.

Bram Ladage

In 1967 begon Bram Ladage met een patatkraam op de Rotterdamse markt en is inmiddels uitgegroeid tot een formule met meer dan dertig winkels in heel Nederland. Het bedrijf introduceerde dit jaar het #Brammomentje. Hiermee daagt de frietformule iedereen uit om hun favoriete Brammoment te delen op social media.