De Nationale Week Zonder Vlees, een initiatief van Isabel Boerdam, roept Nederland op om van 8 t/m 14 maart het vlees te laten staan. 'Als mensen een week meedoen, zijn zij eerder geneigd vervolgens vaker voor een vegetarisch alternatief te kiezen. Zo wordt een blijvende positieve impact gemaakt op o.a. het milieu en dierenwelzijn', aldus Boerdam.
Horeca doet ook mee
Naast supermarkten doen ook horecabedrijven mee aan de campagne. Meatless Farm organiseerde in aanloop naar de Nationale Week Zonder Vlees in Amsterdam de eerste plantaardige drive thru van Europa, in samenwerking met Salsa Shop en de Vegetarische Slager opent in samenwerking met Deliveroo het pop-up restaurant De Vleesch Lobby. Sommige ondernemers breiden hun vegetarische assortiment uit. Eazie is een strategische samenwerking met De Hippe vegetariër, alias Isabel Boerdam, gestart.
Culinair vegetarisch binnenshuis
Ook kunnen gasten thuis culinair genieten van wat de vegetarische keuken te bieden heeft. Daarom heeft Nationale Week Zonder Vlees initiatiefnemer Isabel Boerdam samen met topchef Peter Lute een speciale Week Zonder Vlees Restaurantbox ontwikkeld.