De 73 werknemers in de Sanobub-fabriek kunnen hun baan behouden. Humana Milchunion prijst met name het ‘innovatieve assortiment’ van Sanobub. Humana, bekend van merken als Ravensberger en Osterland, hoopt met de overname haar marktpositie op gebied van ijs in Duitsland te verstevigen en uit te bouwen. Humana produceert per jaar circa 50 miljoen liter ijs. ‘Humana Milchunion is sterk vertegenwoordigd met private labels in Duitse supermarktketens. Een aantal ijstoppers van Sanobub zal echter in de markt blijven’, meldt Van der Kemp, directeur van Frostex in Doetinchem.Van der Kemp vertegenwoordigde Sanobub drie jaar op de Nederlandse markt. Door de overname heeft hij besloten een eigen merk op te zetten. ‘Onder de merknaam Euro Ice Cream bied ik een compleet assortiment ijsjes van diverse ijsfabrikanten aan.’
Frostex lanceert huisijsmerk
Het ijsmerk Sanobub uit het Duitse Recke is onlangs overgenomen door Humana Milchunion eveneens uit Duitsland. De ijs- en zuivelfabrikant uit ...
Krijg het beste van Misset Horeca in je mail
Misset Horeca houdt ambitieuze ondernemers op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen in de horecabranche. Schrijf je nu in voor de Misset Horeca-nieuwsbrief en ontvang gratis het actuele horecanieuws, praktische tips en adviezen op het gebied van ondernemerschap.
