Karma Kebab wil 10 vestigingen in paar jaar tijd openen

Karma Kebab wil 10 vestigingen in paar jaar tijd openen

Karma Kebab, gemaakt van graan en knolselderij, verwierf bekendheid op festivals als Lowlands, Mistery Land en Into the Great Wide Open. Nu is het tijd voor een volgende stap voor het plant-based kebabmerk. De initiatiefnemers willen 10 vaste horecalocaties openen in twee jaar tijd.

De eerste locatie in Utrecht is gisteren officieel geopend.Initiatiefnemers Pascal Labrie, Marcel van der Heijden, Hidde Stolwijk en Ivo van der Pauw bliezen er het voormalig fietsdepot aan de Kanaalweg nieuw leven in.

Gasten ervaren er het vrije festivalgevoel, gecombineerd met een toegankelijke bar en restaurant. Maar ook komen er wisselende evenementen, culturele voorstellingen, muzikale optredens én een uitgebreid assortiment aan (bar)spel -en vermaak.

Locatie

Het pand telt 400 vierkante meter restaurant en bar, 1150 m2 terras en maar liefst 2000 m2 aan eventspace.

'We willen heel graag een positieve impact maken op de wereld en de mensen om ons heen. De foodtrucks zijn daarvoor een heerlijk middel, maar festivals zijn vaak maar een paar dagen. Om meer impact te maken, wilden we dus een plek waar we het hele jaar terechtkunnen. '

De vestiging in Utrecht is de eerste van de 10 vestigingen die het bedrijf de komende 2 jaar wil gaan openen. 

Kebab aan de bar 

In het restaurant vindt de bezoeker een uitgebreide, laagdrempelige kaart met de plant-based Karma Kebab als basis.

Het restaurant is ingericht met lange, houten tafels, zithoeken en ademt een toegankelijke sfeer, maar is tegelijk ook voorzien van een lichtplan zoals je gewend bent van festivals. Dankzij de ruime, open keuken kunnen gasten zien hoe de gerechten worden bereid.

Karma Kebab
Karma Kebab

De bar is het centrale punt van het restaurant, waar aan geborreld en gegeten kan worden. De initiatiefnemers: 'Het interieur is rauw, speels en eigentijds, waarbij het oorspronkelijke karakter van het gebouw zoveel mogelijk intact is gelaten. Opmerkelijk is de circulaire insteek van de inrichting; deze bestaat uit zoveel mogelijk gerecycled materiaal en kan te allen tijde weer worden hergebruikt.'

Festival fun 

De enorme oppervlakte aan eventspace biedt ruimte voor veel wisselende initiatieven. En dat is ook precies wat er gaat gebeuren in dit multifunctionele horecaconcept aan de Kanaalweg. Met aan de ene kant vintage kledingmarkten, culturele voorstellingen en bedrijfsevenementen en aan de andere kant rijdende botsauto’s of een rollerskate disco: je vindt het er allemaal onder één dak.

Ook zijn er nog plannen voor op het dak: een gigantisch dakterras is in ontwikkeling, waarbij de verwachting is deze volgend jaar te kunnen openen. Zo komt alle ervaring die de initiatiefnemers hebben opgedaan op de vele festivals waar ze zijn geweest, samen in deze unieke locatie.