Leonardo Hotels start bijzondere campagne om personeel te werven

Leonardo Hotels start bijzondere campagne om personeel te werven

Ook Leonardo Hotels zoekt nieuwe medewerkers. Om nieuw personeel aan te trekken, start het hotel een nieuwe campagne: #inspectorLeonardo.

Als #inspectorLeonardo worden nieuwe medewerkers 3 maanden lang betaald om met een vriend of vriendin alle hotels en f&b-concepten van de hotelketen gratis te testen.

De 'inspector' kan genieten van lunches, diners, sauna’s en verwarmde zwembaden, en wordt daarvoor betaald. Zijn of haar taak is het bezoeken en testen van alle hotels en f&b-concepten van de keten en dit op social media delen. Ondertussen loopt het nieuwe personeelslid van Leonardo Hotels ook mee met verschillende afdelingen van het bedrijf.

Op deze manier maakt de nieuwe werknemer kennis met alle aspecten van het hospitality-vak, en biedt Leonardo Hotels de #inspectorLeonardo een unieke kans om te ontdekken welke rol binnen het bedrijf het beste bij hem of haar past. Na 3 maanden wordt de #inspectorLeonardo een baan binnen Leonardo Hotels aangeboden.

Esther Visser, de director of HR van Leonardo Hotels: 'Het is op dit moment de hoogste prioriteit van Leonardo Hotels om de kwaliteit van onze service te waarborgen. We zijn daarom dringend op zoek naar gepassioneerd horecapersoneel en bereid om voor de juiste personen net een extra stap te zetten en out of the box te denken.'

Krappe arbeidsmarkt

Op dit moment is de arbeidsmarkt krapper dan ooit. Volgens het CBS meldde bijna 43 procent van de horecaondernemers aan het begin van het tweede kwartaal dat personeelstekort de belangrijkste belemmering is. Sinds het begin van de coronacrisis zijn volgens vakbond FNV meer dan 90.000 horecamedewerkers in een andere sector gaan werken. Voor de pandemie was er volgens de branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland al een tekort van 40.000 mensen.