Family zet vegetarisch assortiment in de schijnwerpers

Family zet vegetarisch assortiment in de schijnwerpers

Family gebruikt de maand oktober om het vegetarische assortiment extra in de schijnwerpers te zetten. 'Met de Veggie Weken willen onze gasten de mogelijkheid bieden om te genieten van smakelijke, vegetarische opties zonder concessies te doen op kwaliteit of smaak.'

De hele maand oktober kleurt Family door heel Nederland groen. Voor de winkels liggen groene lopers en binnen staan groene menukaarten, die bovendien zijn uitgebreid met allerlei vegetarische opties, zo laat FHC Formulebeheer weten.

Veggie Weken

De onderneming hoopt dat deze speciale campagne niet alleen bestaande gasten zal plezieren, maar ook nieuwe mensen lokt die trek hebben in een vegetarisch alternatief voor hun favoriete fastfoodmaaltijd. Met de Veggie Weken wordt ingehaakt op 4 oktober: Eet geen dierendag.

Vega Kapsalon

Het vegetarische assortiment van Family bestaat uit onder andere burgers, salades, snacks, en frietspecials. Ook van de Kapsalon is een vegetarische variant beschikbaar. Voor de Veggie Weken is bovendien een herfstburger geïntroduceerd.

Genieten zonder concessies

‘Het werd tijd dat we één van onze meest populaire burgers ook in een vegetarisch jasje zouden steken’, vertelt Suzanne de Koning, marketingmanager bij FHC Formulebeheer. ‘Met de Veggie Weken willen we onze gasten de mogelijkheid bieden om te genieten van een smakelijke, vegetarische optie zonder concessies te doen op kwaliteit of smaak. We hebben een uitgebreid assortiment, maar niet iedereen is hiervan op de hoogte.’

Ralph Markwat

Recent meldde Ralph Markwat, directeur van FHC Formulebeheer, in een uitgebreid interview met Misset Horeca te zien dat de vraag naar vegetarische producten aan het kantelen is en er gaat komen. ‘Daarom hebben onze vijf hero’s - de burger, de kroket, de kapsalon, de kipburger en de kipnuggets - nu ook een vegetarische variant.’

Een-op-een vervangen

Over die laatste is intern een interessante discussie gevoerd. Marktwat daarover: ‘De vegetarische nuggets zijn zo goed dat je blind geen verschil proeft. Dat leidde tot de suggestie ze een-op-een ter vervangen zonder daar verder reuring aan te geven.’

Hij durfde die stap echter (nog) niet te zetten. ‘Veel gasten komen hier om vlees te eten en dan houden we ze toch voor de gek als we ze nuggets serveren. Ze vervangen en het wel communiceren, is voer voor een discussie, die je gemakkelijk kunt voorkomen door ze allebei aan te bieden.’