Domino's deelt drie smaaktrends voor het najaar

Domino's deelt drie smaaktrends voor het najaar
Pizza Pumpkin & Pesto

Nu de herfst officieel is begonnen, deelt Domino's drie smaaktrends voor het najaar. De trends zijn door new product development chef Wieke Kleine Koerkamp bovendien vertaalt in evenzoveel nieuwe items op de menukaart van de marktleider op het gebied van pizza delivery.

Na frisse zomerdrankjes en rokerige barbecuetonen is het tijd voor volle, kruidige smaken, aldus Domino’s. New product development chef Wieke Kleine Koerkamp legt uit wat de smaaktrends zijn en hoe zij deze laat terugkomen op het menu van Domino’s-vestigingen in heel Nederland.

1. Pompoen

De herfst is het seizoen van de pompoen. ‘In de herfst zien we dat meer wordt gekookt met geroosterde ingrediënten’, aldus Kleine Koerkamp. ‘Het was al langer mijn wens om op het menu van Domino’s iets te doen met een bijzondere, geroosterde groente.’

Door het roosteren krijgt de pompoen volgens haar een gekarameliseerde laag en komen de warme, zoete smaaktonen vrij die zo passen bij de herfst. ‘Ik heb gekozen voor kleine blokjes pompoen, zodat je bij elke hap geniet van de smaak.’

De eerste pizza van de productontwikkelaar is de vegetarische Pumpkin & Pesto met daarop tomatensaus, mozzarella, verse spinazie, verse champignons, gegrilde pompoen en een swirl van pesto. De andere is de Pumpkin Roast met tomatensaus, mozzarella, ham, ui en gegrilde pompoen.

2. Kruidige smaken

Domino’s kiest ervoor om niet kruidige smaken niet alleen in het eten te laten terugkomen, maar ook in de drankjes. Dat heeft ertoe geleid dat een Thick Shake is ontwikkeld met daarin speculoos, in nauwe samenwerking met Lotus Biscoff.

3. Pit(tigheid)

Pittig eten kan het hele jaar door, maar juist in de herfstmaanden kan wat extra pit in de ogen van Kleine Koerkamp geen kwaad. ‘Zeker met Halloween in het vooruitzicht.’

Ze ontwikkelde de Spicy Roulette. ‘Een pizza met tomatensaus, mozzarella, pepperoni en jalapeños. Maar één pizzapunt is extreem spicy en daarmee voegen we een fun-element toe. Ik ben benieuwd welke vrienden, families en collega’s de uitdaging aandurven om deze pizza te bestellen.’

Kleine Koerkamp is sinds maart new product development chef voor Domino’s Benelux. Ze ontwikkelt elk kwartaal een serie nieuwe producten en houdt zich bezig met de optimalisatie van de gerechten op het menu en de verdere vertaling hiervan naar de bijna vijfhonderd vestigingen in de Benelux.

Wereldwijd heeft het ruim 18.000 vestigingen in ruim negentig landen. De franchiseformule is sinds 1989 gevestigd in Nederland en telt in ons land inmiddels meer dan 350 vestigingen. Domino’s Pizza Nederland maakt sinds 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd.