Eurobrouwers Schiedam breidt uit en opent tweede locatie in Rotterdam

Eurobrouwers Schiedam breidt uit en opent tweede locatie in Rotterdam

De laatste dagen van Eurobrouwers' crowdfunding campagne zijn aangebroken en de eindsprint is ingezet. Het doel van de campagne is om financiering op te halen om van de opening van een tweede locatie in het hart van Rotterdam en voor verdere uitbreiding van hun brouwerijactiviteiten.

Eurobrouwers heeft al naam gemaakt in Schiedam, met een sterke focus op in-house productie en hun eigen horecagelegenheden, waaronder Marseille, Bar Alaska en POING in Rotterdam.

Tweede locatie

In juni 2023 openden Kristian de Leeuw en Coen Wooldrik de deuren van Eurobrouwers: een brewpub, restobar en evenementenruimte in Schiedam. De Leeuw: 'Inmiddels is de locatie uitgegroeid tot een geliefde ontmoetingsplek voor iedereen; van jong tot oud.’ Hierop voortbouwend staat Eurobrouwers op het punt om zijn tweede locatie te openen in het voormalige Bergweg treinstation in het stadscentrum van Rotterdam. Dit nieuwe avontuur omvat een proeflokaal in een grote foodhal.

Uitbreiding brouwerij

Wat Eurobrouwers onderscheidt, is hun toewijding aan lokale productie en onafhankelijke bedrijfsvoering. Door hun eigen bier te brouwen en dit in gelieerde horecagelegenheden te schenken, kunnen ze maximale winstmarges behalen, wat zorgt voor kwaliteit in hun aanbod. Maar Wooldrik, de brouwer van de twee, wil graag meer: 'Qua productiecapaciteit zitten we nu aan ons plafond. Ik heb nog heel veel plannen voor de brouwerij, denk aan eigen wildbieren, tafelbieren, witbieren, saisons, stout en nog veel meer lekkers, daarom moeten we uitbreiden".

Crowdfunding

De crowdfunding campagne is een cruciale stap in de reis van Eurobrouwers. Om de tweede locatie te openen en hun eigen brouwerij op te schalen hebben ze minimaal €50.000 nodig. Al 74 procent is opgehaald. De Leeuw: 'Mensen kunnen nog investeren. Door mee te investeren in Eurobrouwers word je niet alleen onderdeel van de zaak, maar ontvang je ook rente op je investering, exclusieve beloningen zoals een gepersonaliseerde bierpul en uiteraard onze eeuwige dankbaarheid.'