Als gobal executive head chef van Weareone.world krijgt hij de leiding over de wereldwijde foodstrategie van het merk, dat de voorbije jaren is uitgegroeid tot veel meer dan enkel een festival.
Van sterrenrestaurant naar festival
Thijs Meliefste ontving zijn eerste Michelinster in hetzelfde jaar dat hij voor het eerst tijdens de zomermaanden aan de slag ging op Tomorrowland. Wat eerst een eenmalige samenwerking leek, mondde uit in een vaste samenwerking die jaar na jaar intenser werd.
'Na zoveel jaren met volle overgave mijn restaurant te hebben geleid, voelde ik dat het tijd was voor iets nieuws,' vertelt Meliefste. 'De magie en creativiteit van Tomorrowland hebben me altijd enorm aangesproken. Toen het moment kwam om een volgende stap te zetten, voelde het heel natuurlijk om me volledig te verbinden aan een merk dat dezelfde passie voor beleving en perfectie deelt.'
Die nieuwe uitdaging kwam er bij Weareone.world, waar Meliefste al jarenlang een vertrouwde partner is. 'Ik ben zelf een enorme liefhebber van elektronische muziek. Veel van mijn vrienden zijn DJ’s, onder wie D-Block & S-Te-Fan. Toen ik voor het eerst het Tomorrowland Restaurant mocht uitbaten, had ik één voorwaarde: één dag vrij om het festival te beleven en gewoon te genieten van de muziek.' Hij werkte eerder aan de menu’s van het Tomorrowland Restaurant, samen met chefs als Roger van Damme, Nick Bril en Marcelo Ballardin.
'Toen bekend werd dat ik mijn restaurant ging sluiten, werd ik onmiddellijk gecontacteerd door het F&B-team van Weareone.world,' zegt Thijs. 'Wat deze nieuwe rol bijzonder maakt, is dat het niet enkel over het festival zelf gaat. Ik ga me, samen met het in-house F&B-team, richten op de ontwikkeling van een globale foodstrategie: van signature dishes tot concepten wereldwijd. Het culinaire luik van Tomorrowland wordt zo een volwaardig onderdeel van de merkbeleving.'
Food centraal in de magische beleving
Tomorrowland staat bekend om zijn oog voor detail, design en storytelling, ook op culinair vlak. Volgens Meliefste is de samenwerking tussen de chefs en het Tomorrowland team de laatste jaren sterk verdiept.
'We werken steeds nauwer samen met de creatieve ontwerpers van Tomorrowland. Ideeën worden voortdurend uitgewisseld tussen de culinaire en de storytellingteams,' legt hij uit. 'Dat heeft geleid tot eetervaringen die volledig aansluiten bij de thema’s van het festival. Toen het thema ‘Life’ was, creëerden we bijvoorbeeld een restaurantdecor met een vijver, mist en weelderige vegetatie. Dit jaar, bij het thema Orbyz, zat er een mysterieuze ijskapkamer in het restaurant.'
Een wereldwijde culinaire identiteit
Als Global Executive Head Chef krijgt Meliefste de taak om de culinaire identiteit verder te verfijnen en internationaal uit te rollen. 'Het gaat niet alleen over wat er wordt geserveerd op het festival, maar over de totale beleving. Denk aan gerechten die onlosmakelijk verbonden raken met het merk, zoals de Tomorrowland Wafel of de Tomorrowland Burger.'

Daarnaast wordt er volop gewerkt aan nieuwe concepten, zoals Essence in Ibiza, een totaalervaring waar food, muziek en design samenkomen. “Dat project is nog in volle ontwikkeling,” zegt Meliefste, “maar het toont de richting waarin Weareone.world wil evolueren.'
Tomorrowland
Tomorrowland is een van de meest iconische merken ter wereld op het vlak van muziek, cultuur en lifestyle. Naast festivals in België, Brazilië en Frankrijk, breidt het merk zijn creatieve universum verder uit met mode, design, gastronomie en hospitality. Onder de vleugels van Weareone.world bundelt Tomorrowland uiteenlopende activiteiten en festival & events.