De Rainbow Experience bestaat uit drie pijlers: Rainbow Fair, Rainbow Conferences en Rainbow Events. Het programma van de Rainbow Fair omvat zeven verschillende ‘werelden’: wonen, vrije tijd & reizen, erotiek, mode, persoonlijke verzorging, gadgets en koken. Elke belevingswereld kent zijn eigen ‘event area’ waar productdemonstraties en -presentaties zullen worden gegeven en waar onder meer modeshows, kookdemon-straties en proeverijen zullen zijn. Samen met ATP zorgt KLM ook voor de invulling van de belevingswereld Leisure & Pleasure, waar vrije tijd en reizen de boventoon voeren. Inmiddels is ruim 40 procent van het beschikbare oppervlak van de Rainbow Fair gereserveerd.
Tijdens de Rainbow Conferences komen diverse onderwerpen aan bod. Zo is er een publieksdebat dat maatschappelijke thema’s omvat, zoals tolerantie, burgerlijk huwelijk, adoptie en erfrecht. Op maandag 25 april wordt een seminar over gay marketing georganiseerd voor marketingmanagers, reclamemakers en iedereen die alles wil weten over het bereiken van deze groeiende en koopkrachtige doelgroep.
De Rainbow Events geven het geheel een feestelijk tintje. Zo vindt aan de vooravond van de Rainbow Experience op vrijdag 22 april de spectaculaire VIP-opening plaats en is het glitter, glamour en disco op zaterdagavond 23 april tijdens de Rainbow Experience Dancy Party. Zondag staat in het teken van lounge en op maandagavond viert de Gay Krant zijn verjaardag.
Gay Stars
Inmiddels zijn de voorfinales van de Gay Stars-competitie gestart. Deze talentenjacht wordt gehouden ter ere van het 25-jarig bestaan van de Gay Krant. In Enschede, Leiden en Tilburg worden voorrondes gehouden. Per locatie gaan de beste drie kandidaten door naar de eindstrijd. De finale van de Gay Stars-competitie wordt op maandagavond 25 april tijdens de Rainbow Experience gehouden. Paul de Leeuw verzorgt de presentatie.