De website van De Walrus is fraai, overzichtelijk en aantrekkelijk met grote, sprekende foto's en een heldere navigatie. Eigenaar Bas Hollenberg heeft zich bij het ontwerp van de site prima verplaatst in de bezoekers. Sitebezoekers willen weten wat ze kunnen eten en drinken, en willen online de sfeer proeven van De Walrus. Dat lukt uitermate goed. Wie de site via zijn mobieltje bekijkt, krijgt een andere site te zien, afgestemd op de veel kleinere beeldschermen van mobieltjes maar wel met de typische Walrus-sfeer. De informatie over de openingstijden, de menukaart en een direct knop om te reserveren zijn hier goed zichtbaar. Ook slim is de button om vanaf de mobiele site met één druk op de knop het café te bellen. In deze snelle wereld is telefonisch reserveren nog altijd in zwang. Er is ook nog een eigen Walrus app, waar de essentiële informatie zoals reserveren en de menukaart goed zichtbaar zijn en voorrang krijgen.
Facbook
De Walrus blinkt pas echt uit op de sociale media. Veel horecabedrijven kunnen een voorbeeld hoe De Walrus acteert en zich presenteert. De ruim 3.000 volgers op Facebook worden verwend met actuele en allerhande postings. Zo worden volgers op de hoogte gehouden van ontwikkelingen in De Walrus, maar ook daarbuiten. Want De Walrus meldt ook het programma van het lokale filmhuis of dat er weer een koopzondag aan zit te komen in de Friese stad. De lokale huis-aan-huis krant kan zo direct bij het oude papier. De Walrus is een 'Sneekgraaf' in de dop. Ook leuk zijn de tips en handige informatie over producten en gerechten. Het zijn ware 'trekopwekkers'.
Twitter
Op Twitter gaat het al niet veel slechter. Ruim 3.600 twitteraars volgen @dewalrussneek met berichten over diverse onderwerpen. De Walrus weet haar netwerk te voorzien van relevante berichten door regelmatig belangwekkende tweets te retweeten. Ook weet het goed met tekst en beeld te spelen. De postings vinden zeer regelmatig plaats en in de geest van sociale media heeft De Walrus prima oog voor anderen. In tegenstelling tot veel andere cafés beperkt De Walrus zich niet louter tot het zenden en promoten van de eigen zaak. Het weet de content voor Twitter en Facebook duidelijk te scheiden.