Avenance is gul voor goede doel

Avenance is gul voor goede doel

Avenance is genereus voor het goede doel. Maandag werd een cheque ter waarde van 15.000 euro overhandigd aan de organisatie van Save the Children. De datum was niet voor niets gekozen.

Maandag was namelijk de Internationale Dag van de Rechten van het Kind. De nieuwe algemeen directeur van Avenance Nederland, Paul Wortelboer overhandigde een cheque ter waarde van € 15.000,- aan Save the Children. Hiermee werd de themaweek ‘Avenance steunt Save the Children’ mooi afgesloten.

Producenten zamelen in

Tijdens deze week werd samengewerkt met de producenten Friesland Foods, Uniq, Leaf Holland, Molco, Schmidt Zeevis, Vrumona en Unilever en leverancier Kruidenier Foodservices. Zij hebben een aantal producten geselecteerd waarvan een deel van de opbrengst aan Save the Children werd gedoneerd. Het door de verkoop van deze producten verzamelde bedrag is door Avenance aangevuld tot het eindbedrag van € 15.000,-. Dit geld wordt door Save the Children gebruikt om kinderen in Burkina Faso verantwoorde maaltijden aan te bieden.

Grote overeenkomst

Avenance zag een grote overeenkomst tussen het project van Save the Children en haar eigen werkzaamheden. Als 'erkend cateringspecialist streeft Avenance er namelijk naar om verantwoorde maaltijden aan te bieden, ook aan de doelgroep jongeren', aldus Wortelboer. Save the Children is een charitatieve instelling die zich focust op het recht dat ieder kind heeft op een leven zonder honger en armoede en zich inzet voor het bieden van verantwoorde maaltijden voor deze doelgroep.