In september houdt de Hogeschool Heerlen het laatste consumentenonderzoek. Daarna is de milkshake met de naam Shake a Break klaar voor introductie. Het (co-innovatie)project wordt uitgevoerd door Wageningen UR samen met Campina, Sodexho, Carpigiani, Silver King en TNO Science & Industry. De biologische milkshake is ontwikkeld omdat Sodexho denkt de consumptie van biologische zuivelproducten in schoolcatering uit te breiden buiten de gebruikelijke lunchproducten en lunchmomenten.
Nadat de biologische milkshakes in diverse smaken door Campina zijn ontwikkeld, is er met vragenlijsten en camera’s bij de verkooppunten consumentenonderzoek gedaan onder studenten op twee hogescholen. Shake a Break werd de hele dag verkocht, maar de pieken waren tijdens de lunch en in de middag. De smaken aardbei, chocolade, banaan en vanille zouden de studenten graag willen kopen. Als naam voor de milkshake was Shake a Break duidelijk favoriet.
Uit onderzoek van Ernst & Young bleek overigens dat consumenten meer willen betalen voor biologisch geproduceerde producten. Een meerprijs van 20 procent wordt acceptabel gevonden. Klik hier voor meer nieuws over dit onderzoek.