Proficiat, een grandioze comeback op plaats 2! Vorig jaar zakte Plaze de Pitstop naar plaats 15. Onze mystery guests waren geschokken van wat ze in Den Hoorn aantroffen. Het team van Peter van der Blom was een beetje ingedut: geen oogcontact, vuile tafels, rommel op de Vloer. Van der Blom was achteraf blij met die degratie. 'Ik had iets in handen om mijn mensen ervan te doordringen dat het beter moest'.
Er is hard gewerkt, want inmiddels doet de Pitstop weer mee in de hoogste regionen van onze ranglijst. Het enthousiasme is terug, het personeel is lekker scherp, de boeken van de cijfermatig zeer onderlegde eigenaar zien er gelikt uit: dit jaar plust de Pitstop met 9 procent.
Van der Blom behoort tot het slag ondernemers dat verder wil en de trends in de markt op de voet volgt. Hij richt zich op de etmomenten van de dag en van het seizoen, en past zijn vitrines daarop aan.
Naast frites en snacks ziet het bedrijf de omzet uit salades, vers en niet te vergeten menu's groeien. De wok-unit zorgt voor een extra stukje beleving. Volgend jaar introduceert Van der Blom pasta's en rijstmaaltijden.
We voegen er voor 2007 graag nog een agendapunt aan toe. Maak een keuze: door met Plaze, met een andere formule of ga zelfstandig verder. Van der Blom, en met hem meer Plaza-ondernemres, zijn niet helemaal gelukkig met de wijze waarop Sligro de formule vermarkt.
Meer Top-100 nieuws:
»Kort Ambacht de allerbeste
»Chinese ondernemer behaalt derde plaats
»Snackkoeriers beste honderd: de lijst
»Hygiëne Award voor Snackbar Knoors
»Gastvriendelijkheids Award gaat naar Hoogvliet
»Marketing Award naar Angela Rikken