Bloggende 'moeders' moeten imago McDonald's opvijzelen

Bloggende 'moeders' moeten imago McDonald's opvijzelen

Zes moeders gaan de komende maanden bij McDonald's in Amerika een kijkje in de keuken nemen en houden daarvan een weblog bij. Hoewel de blogs op de site van de hamburgerketen komen zijn ze volkomen vrij om te schrijven wat ze willen.

McDonald’s hoopt met het initiatief de publieke opinie over het bedrijf te veranderen. Daar zijn namelijk volgens de hamburgergigant veel misverstanden over.

Zo zegt een van de bloggende moeders, LaShawna Fitzpatrick-Hughes, dat ze dacht dat alles in magnetrons werd opgewarmd. Ze kwam er pas achter dat dit niet zo is, na een eerste bezoek aan een restaurant. ‘Ik heb geleerd dat McDonald’s de gerechten vers bereid, en dat de grondstoffen maar beperkt en niet eeuwig houdbaar zijn.’

De zes vrouwen nemen niet alleen een kijkje in de restaurants maar ook bij toeleveranciers van de keten. Ze krijgen te zien hoe de hamburgers worden gemaakt, waar de broodjes vandaan komen en hoe de appels voor de fruitsalades worden geteeld.

De keten hoopt dat de weblogs helpen om de verhalen over vetmakend ongezond eten, tegen te spreken.

Het weblog moet vanaf woensdag 20 juni op de site van McDonald’s in Amerika zijn te vinden.