Jobtimiser
Strijd tegen no-shows: Restaurant Dwael breekt taboe in Tilburgse horeca
Niet leuk, wel noodzakelijk. Restaurant Dwael in Tilburg heeft als eerste van Tilburg de aanbetaling op reserveringen ingevoerd.
Niet leuk, wel noodzakelijk. Restaurant Dwael in Tilburg heeft als eerste van Tilburg de aanbetaling op reserveringen ingevoerd.
Zenchef en CoverManager, twee toonaangevende aanbieders van digitale oplossingen voor restaurants in Europa en Latijns-Amerika, bundelen hun krachten. Dit strategische besluit creëert een Europese marktleider op het gebied van restaurant-omzetbeheer.
De massaclaim van de Consumentenbond tegen Booking.com heeft in minder dan een week al meer dan 130.000 aanmeldingen ontvangen. Een woordvoerster van de bond noemt dat "heel veel". Na de aankondiging van de claim donderdag lag de aanmeldwebsite er zelfs tijdelijk uit door de grote hoeveelheid aanmeldingen. Inmiddels werkt alles weer en blijven de aanmeldingen binnenstromen.
Stichting Consumenten Competition Claims (CCC) en de Consumentenbond starten een collectieve actie tegen Booking.com.
No show is nog altijd een veel voorkomend probleem in de horeca. Uit eerder onderzoek blijkt dat dit restaurants gemiddeld €1800 per maand kost. Hoe kan je no show voorkomen?
Je kunt al achteraf betalen in webshops, in de winkelstraat, voor festivalkaartjes of een midweek Center Parcs. Maar in de Nederlandse horeca zijn bedrijven als Klarna nog niet doorgedrongen. Is het ook wachten op 'buy now, pay later' in de hospitality-sector?