Het Laatste Tafeltje koppelbaar met reserveringssystemen

Het Laatste Tafeltje koppelbaar met  reserveringssystemen

Platform Het Laatste Tafeltje, waarmee horecabedrijven last minute reserveringen kunnen stimuleren, is inmiddels koppelbaar met de bekende reserveringssystemen en biedt ondernemers een nieuw Do It Yourself (DIY) marketingconcept.

Het Laatste Tafeltje startte in 2016 in Groningen en werd na een succesvolle pilot in 2017 landelijk uitgerold. Oprichter Kars Potze wilde een platform bouwen waarmee restaurants vrije tafels op dezelfde dag met korting konden aanbieden om zo gasten te verleiden. Enkele honderden restaurants sloten zich aan, vooral in de noordelijke provincies. 

Om nog aantrekkelijker te worden, heeft het platform een aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Zo heb je als ondernemer nog meer vrijheid om het aanbod zelf aan te maken en te beheren en biedt een vernieuwd dashboard meer overzicht en mogelijkheden. 

‘Met de ontwikkeling van het vernieuwde dashboard hebben ondernemers nu de regie te allen tijde volledig in eigen hand', laat Het Laatste Tafeltje weten. ‘Zij kunnen gemakkelijk kiezen en switchen tussen verschillende functionaliteiten om potentiële gasten aan te spreken. Hierbij kan het aanbod, met of zonder korting, volledig zelf aangemaakt worden. Ook de prijsstelling en gewenste planning zijn eigenhandig in te stellen en te beheren. Oftewel plug and play: simpel, snel en zonder enige verplichtingen. Zo creëert de ondernemer de ideale bezetting van zijn of haar horecazaak.’ 

Ook is het platform uitgebreid naar meer dan alleen het vullen van de laatste vrije tafels op dezelfde dag. Zo kunnen inmiddels ook hotels kamers aanbieden via het platform en is de mogelijkheid gecreëerd om (grote) groepen te bereiken middels het aanbieden van groepsarrangementen en zaalverhuur. 

Koppelen met reserveringssysteem  

Het systeem van Het Laatste Tafeltje is in staat om een koppeling te realiseren met veel voorkomende reserveringssystemen in de horeca. Op dit moment kan dat al voor Formitable, Resengo, Guestplan, Booq en Eet.nu. Gegevens (zoals beschikbaarheid) worden real-time gegevens uitgewisseld en reserveringen via Het Laatste Tafeltje worden direct weergegeven in het bestaande reserveringssysteem. Hiervoor zijn er geen extra handelingen nodig. 

Ook restaurants zonder reserveringssysteem kunnen het platform gebruiken, reseveringen komen dan per mail binnen en zijn daarnaast altijd zichtbaar in het dashboard van Het Laatste Tafeltje. 

Flexibele commissiestructuur 

Het platform hanteert een ‘no cure, no pay’-structuur en is te gebruiken zonder vaste maandelijkse kosten. De ondernemer betaalt alleen per gast die via het platform reserveert. De commissie verschilt per functionaliteit en start bij €1 per reservering. Voor aanbiedingen geldt een flexibele commissiestructuur: hoe aantrekkelijker het aanbod, hoe lager de commissie. Ondernemers bepalen hierdoor zelf de marges waarmee zij kunnen en willen werken. 

Restaurants bieden tafels met korting aan omdat die tafel bijvoorbeeld is vrijgekomen vanwege een annulering, of om de niet gereserveerde tafeltjes op dezelfde dag nog te vullen. Gebruikers van de app kunnen zo dezelfde avond nog bij het restaurant eten. Het aanbod bestaat meestal uit aantrekkelijke deals, zoals kortingen op een driegangenmenu, een wijnarrangement of een voordelige lunch.