The Avocado Show opent grootste vestiging in Brussel

The Avocado Show opent grootste vestiging in Brussel

Het eerste franchisecontract voor The Avocado Show is getekend. 'We gaan dit jaar uitbreiden met een vestiging in Brussel. Het wordt het grootste restaurant, twee verdiepingen. Als dat allemaal goed loopt, gaan er meer deuren open in Europa', aldus mede-eigenaar Ron Simpson tegenover Misset Horeca.

In september 2017 ontving The Avocado Show een miljoeneninvestering van Orange Wings, het investeringsbedrijf van Shawn Harris, waarmee het restaurantmerk internationaal zal uitbreiden en een avocadoproductenlijn lanceert. Plan is dat The Avocado Show over tien jaar over de hele wereld zit. Nu staan er honderd zaken op de planning. The Avocado Show wil aanvankelijk uitbreiden in Europa. ‘Daar willen we aanvankelijk vestigingen openen omdat dit goed bereikbaar is. We willen problemen zelf kunnen oplossen en overal kunnen helpen. De basis moet goed zijn, pas daarna willen we verder groeien.’ In augustus breidde The Avocado Show al uit in Amsterdam met een to go-vestiging.

Ron Simpson in The Avocado Show

The Avocado Show opende in maart 2017 in Amsterdam de deuren als eerste avocadorestaurant in Europa. Nog voor er een bord geserveerd werd had de zaak van Ron Simpson en Julien Zaal al meer dan 50.000 fans op social media en zonder media-investering publicaties in ruim 60 landen plus meer dan 80 franchise-aanvragen. ‘Inmiddels staat die teller op 500’, vertelt Ron Simpson en is de fanbase gegroeid tot 100k op Instagram en 65k op Facebook.

Wereldmerk

The Avocado Show serveert gerechten waarbij het draait om de avocado, smaak, show en presentatie. De ambitie is om een wereldmerk te worden. Daarvoor is social media een belangrijk middel. Maar welke kleuren en materialen werken het beste op Instagram en Facebook? The Avocado Show zocht het uit. Lees hier meer over in de designspecial van Misset Horeca die op 26 oktober verschijnt.

The Avocado Show startte aanvankelijk 'gewoon als een leuk project met vrienden.'