BookDinners actie: geen korting maar cadeautje voor gast

BookDinners actie: geen korting maar cadeautje voor gast

Het reserveringsplatform van de horeca zelf, BookDinners, komt met een zomercampagne voor de restaurantsector in Nederland. Aangesloten restaurants geven geen korting weg, maar ze kunnen hun gasten met een cadeau bedanken voor hun bezoek.

De restaurateurs die werken met Bookdinners kunnen gratis meedoen en worden zo geholpen in het behouden van gasten. Anders dan bij campagnes van veel andere (boekings)platformen kost deze campagne de restaurateur geen korting of commissie.

BookDinners heeft een prijzenpakket verzorgd: 500.000 cadeaus worden via een kraskaart verdeeld door 1.000 deelnemende restaurants. De actie loopt tot eind augustus.

Uit onderzoek uit 2018 blijkt dat veel kortingsacties de restaurateur te veel geld kosten om break-even te draaien, laat staan winst maken. Om die reden is deze zomercampagne geen standaard kortingsactie. BookDinners wil de ondernemer ondersteunen met een onderscheidende campagne en laat zien dat er ook andere marketingmechanismen zijn om gasten te werven of te behouden.

Hoe werkt deze Bookdinners actie?

  • Elk deelnemend restaurant ontvangt 500 kraskaarten
  • De restaurants geven de kraskaart weg bij de rekening aan hun gasten
  • Gasten kunnen online zien wat ze gewonnen hebben
  • De gewonnen prijs kunnen zij tot 31 december verzilveren

Samen met partner KHN bouwt BookDinners aan een duurzame en vooral eerlijke restaurantsector. In tegenstelling tot commerciële boekingspartijen, vraagt BookDinners geen kosten per couvert en laat het boekingsplatform gasten op een eerlijke manier kiezen voor een restaurant.

De 1.000 deelnemende restaurants geven hun gasten bij de rekening een kraskaart, waarmee zij kans maken op onder andere een luxe buitenzwembad, een jaar lang gratis dineren, exclusieve hotelovernachtingen, kookboeken van bekende bloggers & chefs en nog veel meer.

De BookDinners zomeractie wordt groots aangekondigd en deelnemende restaurants worden met naam en toenaam benoemd. Dit betekent extra exposure.

Restaurateurs kunnen de actie ook zelf promoten binnen hun kanalen, waardoor deze ook een wervend karakter op omzet krijgt. Restaurateurs zetten zo hun gasten in het zonnetje zonder extra kosten.


Schrijf gratis in voor thema updates van Misset Horeca

Misset Horeca stuurt regelmatig updates per mail over belangrijke thema’s voor de horeca-ondernemer: interieur van je zaak, horecapersoneel, terras, koffie, bier en ook voor starters in de horeca heeft Misset Horeca een update. De nieuwsbrieven bevatten trends, kennisartikelen, nieuws, handige tips en inspiratie van collega’s. Schrijf je gratis in!