Nieuw concept voor Freek, Johanneke en Guillaume

Nieuw concept voor Freek, Johanneke en Guillaume
vlnr: Guillaume de Beer, Freek van Noortwijk en Johanneke van Iwaarden van The Breda Group.

De drie ondernemers achter The Breda Group; Freek van Noortwijk, Johanneke van Iwaarden en Guillaume de Beer, starten een nieuw concept. In mei 2020 openen ze The Noodle Shop in de Foodhallen Amsterdam. 'Dit is de eerste locatie, maar we hopen niet de laatste', zegt Van Iwaarden.

Johanneke van Iwaarden benadrukt dat het om noodles gaat uit de Chinese keuken waar kok Guillaume zijn eigen draai aan gaat geven. ‘Dat zijn niet de noodles die we kennen van de lokale Chinese restaurants.’ Het concept The Noodle Shop zit nog in de ontwikkelingsfase, maar plan is dat er vijf verschillende noodle-gerechten op de kaart komen. ‘Onder meer vlees, vega, maar ook glutenvrij.’ Daarnaast nog wat losse frisse gerechtjes. ‘Zoals komkommer met sesampasta.’ De noodles komen voor rond de 10 euro op de kaart. De bijgerechten voor zo’n 5 a 6 euro. Het concept wordt opgezet samen met Hidde Vloemans, met wie het drietal ook Pita in de Foodhallen doet.

Efficiëntie en technologie combineren

Van Iwaarden vertelt verder dat ze willen kijken naar hoe ze efficiëntie en technologie kunnen gaan combineren. ‘Bijvoorbeeld door te werken met QR-codes, of een eigen tapsysteem. En in de toekomst misschien zelfs een robotarm. Dat is niet wat mensen van ons gewend zijn, maar wel passend bij dit concept. Het wordt laagdrempelig en heel erg van deze tijd.’ Tevens wordt gekeken of het concept kan worden uitgebreid op vaste locaties binnen Amsterdam.

Over The Breda Group

Het drietal achter The Breda Group opende in nog geen vijf jaar tijd Guts & Glory (sinds 2019 Guts), Restaurant Breda en Píta (tevens in de Foodhallen Amsterdam) en brasserie Maris Piper.