'Ola werkt heel veel met vers fruit in hun Swirl's en dat past bij de versbeleving die we willen uitstralen met De Vergulden Èrpel', zo legt Wilma Leijtens de keuze voor het Unilever-concept uit. 'We verwachten dat het ons softijs een extra impuls geeft.'
IJs
Ze vervolgt: 'Het Ola-ijs is bij iedereen bekend en heeft bovendien veel fans. Wij hopen dat dit gaat leiden tot nieuwe gasten en - dus - extra omzet. Wat daarbij ook helpt, is dat we exclusiviteit hebben voor Waalwijk.'
Investeringen
Het ondernemerspaar hoefde 'weinig tot niets' te investeren voor de toevoeging van een Ola Happiness Station.
'We hebben een aanvraag gedaan en zijn geselecteerd. De ijshoek is voorzien van signing en we hebben allemaal een training gehad.'
Gratis proeven
Vrijdag 20 juni kan tussen 11.00 en 13.00 uur een gratis mini-Swirl worden geproefd in Waalwijk.
Reden voor de traktatie is het 20-jarig bestaan van het ijsje. 'En wie een Swirl koopt, ontvangt een gratis zonnebril.'
Glaasje NIX
Ola en De Vergulden Èrpel lijkt een goede combinatie. Léon en Wilma bedachten eerder het 'glaasje NIX'.
Aanleiding was de campagne NIX18, in het leven geroepen sinds het begin dit jaar voor jongeren onder de 18 jaar niet is toegestaan alcohol te nuttigen.
Biertje
Het drankje ziet eruit als een biertje, maar heeft de smaak van een ijsje. 'Die van de Ola Split Sinas', zo vertelde Wilma Leijtens in maart aan Snackkoerier.
Cafetaria Top 100
De Vergulden Èrpel werd in oktober 2010 uitgeroepen tot winnaar van de Cafetaria Top 100 en verbleef daarna drie jaar in de Eregalerij.