Deutsche Hospitality blaast merk Maxx nieuw leven in

Deutsche Hospitality blaast merk Maxx nieuw leven in

Hotelmerk Maxx komt terug als Maxx by Steigenberger. Moederbedrijf Deutsche Hospitality herintroduceert het merk, dat volledig anders is dan het 'oude' Maxx.

In Duitsland is in Jena nog één hotel onder het merk Maxx. Deutsche Hospitality (de nieuwe naam van Steigenberger Hotels) herlanceert het merk nu als Maxx by Steigenberger.

'We misten in ons portfolio een merk met flexibiliteit', zegt ceo van Deutsche Hospitality Thomas Willms tegen Allgemeine Hotel & Gastronomie Zeitung (AHGZ). 'We moesten in het verleden soms projecten afwijzen omdat ze niet in ons portfolio onder te brengen waren.'

Maxx heeft wel die flexibele standaarden op het gebied van hardware, wat ruimte biedt aan kwalitatieve en kwantitatieve groei van het merk.

Maxx by Steigenberger geen budgetmerk

Eerder liet Willms doorschemeren te werken aan een budgetmerk, en dat is niet veranderd. Maxx is in ieder geval niet dat budgetmerk. Sterker, het wordt als upscale merk neergezet, Deutsche Hospitality positioneert het tussen Steigenberger (luxe en upper upscale) aan de ene kant en Jazz in the City (lifestyle) en InterCity (upper midscale) aan de ander kant.

De toevoeging 'by Steigenberger' heeft Deutsche Hospitality gedaan om het merk een zekere kwaliteitsstandaard uit te laten stralen. Service, personeel en f&b aanbod liggen op hetzelfde niveau als bij het merk Steigenberger, maar mikt vooral op unieke hotels op bijzondere locaties, die qua architectuur of kameraantal en -grootte niet bij het merk Steigenberger passen.

Waar het eerste Maxx by Steigenberger opent, is nog niet bekend. Wat er met het enige Maxx hotel 'oude stijl' gebeurt, evenmin. 'We zijn in gesprek met de eigenaren. Daarin komt ook de optie om een Maxx by Steigenberger te worden voorbij. Maar Maxx by Steigenberger is echt een volledig nieuw merk, het heeft niets te maken met het oude Maxx', laat een woordvoerder van Deutsche Hospitality weten aan AHGZ.