Prem Hospitality is klaar voor internationale groei

Prem Hospitality is klaar voor internationale groei
Appartement met kitchenette - Leopold Hotel Oudenaarde

Het Ierse Prem Hospitality ziet België en Nederland als strategische draaischijf voor zijn uitbreiding van 'short en long-stay' locaties over continentaal Europa en verwacht met een stevige pipeline van 8 hotels een sterke groei in de komende jaren. Begin 2020 opent een locatie in Amsterdam.

Sinds september 2019 behoren 11 Belgische en 2 Nederlandse vestigingen (ruim 1000 kamers) onder het nieuwe, overkoepelende management van Prem Hospitality, een nieuw merk van Prem Group, sinds 1996 gespecialiseerd in het operationele beheer van hotels en appartementen voor eigenaars en investeerders.

Prem Hospitality, met hoofdzetel voor Continentaal Europa in België (Drongen) is een prominente speler in het operationele beheer van hotels in opdracht van lokale en internationale eigenaars en investeerders. Prem Hospitality bereidt vanaf 2020 een sterke groei voor van het aantal kamers onder management met de opening van een aantal nieuwe locaties, voornamelijk in België en Nederland.

Leopold Hotel Oostende

Prem Group heeft naast het nieuwe merk Prem Hospitality ook sectorgerelateerde bedrijven als software-oplossingen, digital marketing, centrale boekingssystemen, loyaliteitsprogramma’s en bedrijvencentra.

Geen quick wins

Het bedrijf is 1996 opgericht in Dublin en inmiddels ondersteunt het 38 vestigingen in België, Nederland, Ierland, Schotland en Verenigd Koninkrijk.

Het nieuwe merk Prem Hospitality zorgt voor de betrokken vestigingen (in totaal goed voor 2900 kamers) in de eerste plaats voor een vlottere herkenning en efficiëntere communicatie naar de verschillende doelgroepen toe.  Het overkoepelende merk is meteen ook een duidelijk signaal naar potentiële partners en investeerders.

‘Tot nu toe waren wij nog een beetje een best kept secret’, zegt Bouke Koppert, Chief Operating Officer Prem Group Continental Europe. ‘Quick wins zijn niet aan ons besteed. Wij denken samen met eigenaars na over een zo goed mogelijke return en communiceren in totale transparantie. Het wederzijds vertrouwen mondt op termijn dan ook steeds vaker uit in de uitbreiding van de activiteiten met eigenaren.’

Bouke Koppert van Prem hospitality

Nieuwe openingen

Voor België, Nederland, Duitsland en Oostenrijk staan momenteel 8 nieuwe projecten in de pipeline, goed voor een totaal van ongeveer 1000 kamers. Dat betekent een verdubbeling van het portfolio voor Prem Hospitality Continental Europe.

In Nederland is Premier Suites Plus Amsterdam in 'The Hourglass' op de Amsterdamse Zuidas in het voorjaar van 2020 de eerste. Daarnaast voorziet de groep ook nog openingen in Brussel en Antwerpen in de nabije toekomst. Op dit moment heeft Prem al een Premier Suites Plus in Rotterdam

Voor elke nieuwe vestiging kiest Prem Hospitality de beste partner wat betreft het werken met een franchisegever of een eigen merk zoals Premier Suites. Prem Hospitality heeft goede relaties met onder meer IHG (InterContinental Hotels Group), Accor en Radisson Hotel Group.

Evolutie Benelux markt

Prem Group richtte zich twintig jaar geleden al op de 'long-stay' markt op een moment dat weinig concurrenten oog hadden voor dit segment. Vandaag neemt de omvang van 'long-stay' dankzij de professionalisering van de sector sterk toe. Mensen reizen - vooral voor hun werk - langer waarbij veiligheid en comfort in dit type vestigingen enorm op prijs worden gesteld.

Penthouse appartement - Premier Suites Plus Antwerpen

Koppert verwacht verder toenemende belangstelling voor dit type verblijven in de Benelux: ‘Je moet dit niet alleen zien in termen van aantal overnachtingen. Ook de ruimte, de lounge, het gevoel thuis te zijn, zelf te kunnen koken bijvoorbeeld, met alle nodige diensten ter beschikking, valt steeds meer in de smaak bij de reizigers. En dit type etablissementen blijkt ook voor hoteleigenaars een steeds rendabeler model te zijn.’