Coca-Cola geeft horecaondernemers en kwetsbare gezinnen steuntje in de rug

Coca-Cola Nederland geeft via de LINDA.foundation deze maand ruim 4300 dinervouchers weg aan kwetsbare gezinnen. De vouchers zijn gekocht via het #helpdehoreca initiatief. Op deze manier zowel gezinnen die het financieel zwaar hebben als zo’n 90 horecazaken in Rotterdam en Tilburg ondersteund.
Delen:

In totaal worden ruim 4300 dinervouchers uitgedeeld, waarmee kwetsbare gezinnen kunnen eten in een restaurant bij hen in de buurt. De vouchers worden uitgedeeld Rotterdam en Tilburg, de plaatsen waar Coca-Cola in Nederland gevestigd is met het hoofdkantoor en de bottelarij.

Deze vouchers zijn door Coca-Cola Nederland gekocht via het platform helpdehoreca.nl. Op deze manier steunt het merk niet alleen deze gezinnen, maar ook ruim 90 horecazaken in Rotterdam en Tilburg. Daarnaast doneert Coca-Cola Nederland een bedrag van €50.000 aan de LINDA.foundation. Deze donatie wordt ingezet om andere activiteiten te ondersteunen voor arme gezinnen in Nederland, zoals het voor ouders mogelijk maken om schoolspullen te kopen voor hun kinderen die voor het eerst naar de middelbare school gaan.

Geen marketingactiviteiten, maar lokale steun

Vanaf de lockdown heeft Coca-Cola wereldwijd de marketingactiviteiten tijdelijk stopgezet en energie en middelen ingezet daar waar hulp het hardst nodig was. Wereldwijd hebben The Coca-Cola Company, bottelpartners en The Coca-Cola Foundation meer dan 120 miljoen dollar gedoneerd voor dringende hulpverlening ter bestrijding van het Covid-19 virus, waarmee in Nederland de hulpverlening van het Rode Kruis is ondersteund.
Daarnaast steunde de frisdrankgigant verschillende lokale initiatieven, van productdonaties aan voedselbanken, ziekenhuizen en zorginstellingen tot branchebrede initiatieven – zoals #geefjedrankjedoor en #helpdehoreca – om horeca en andere klanten te ondersteunen.