De eerste vestiging van Neat Burger opent op 2 september in Londen. De chefs hebben bij Beyond Meat in Los Angeles tien maanden gewerkt aan een eigen plantaardige burger, gebaseerd op die van Beyond Meat.
Burgers en een hotdog
Op het menu staan drie burgers – The Neat, The Cheese en The Chick’n – en een hotdog. Daarnaast zijn er dunne frietjes, zoete-aardappelfriet en tater tots, een soort aardappelkroketjes.
Ethische limonade
Neat Burger serveert ook ‘Just Water’, een ecologisch merk van Jaden Smith, zoon van acteur Will Smith. Daarnaast zijn er ‘ethische limonades’ en zuivelvrije milkshakes op basis van soya en kokosnoot.
Barbecue tijdens grand prix
Hamilton, die sinds 2017 geen vlees meer eet, heeft een groot aandeel in Neat Burger. De Britse coureur is altijd erg uitgesproken over zijn keuze. Zo organiseerde hij een barbecue voor zijn team met plantaardige burgers en worsten tijdens de Britse Grand Prix.
Vleeseters overhalen
Het aantal veganisten in het Verenigd Koninkrijk is de laatste jaren enorm toegenomen, van 150.000 in 2014 tot 600.000 in 2018. Alhoewel zij natuurlijk een belangrijke doelgroep vormen, wil Neat Burger het liefst vleeseters overhalen. ‘We gaan niet preken of met het vingertje wijzen’, zegt een andere investeerder. ‘We bieden een alternatief dat net zo lekker is, zo niet lekkerder, als vlees.’
Internationale uitbreiding
Hamilton heeft in ieder geval veel vertrouwen in Neat Burger. ‘Beyond Meat is een geweldige partner en ik kan niet wachten om samen te werken aan internationale uitbreiding van Neat Burger.’