Family Uitgeest met nieuwe lunchkaart klaar voor de zomer

Family Uitgeest met nieuwe lunchkaart klaar voor de zomer

Het lunchmoment beter benutten, dat is voor veel cafetaria's dé uitdaging. Jacqueline van Hoolwerff en haar team van Family Uitgeest hebben wat dat betreft de smaak goed te pakken, met een speciale lunchkaart voor de zomerperiode. 'Lunch is voor ons altijd interessant in de zomer.'

Family Uitgeest heeft de lunchkaart flink uitgebreid, met eigen ‘favorietjes’. Voor de zomerperiode bedacht eigenaar Jacqueline van Hoolwerff samen met haar medewerkers onder meer een burgertrio, een clubsandwich met gerookte kip en een broodje grillworst van de plaatselijke slager.’

Vooral over dat laatste broodje is de eigenaar enthousiast. ‘Dat is echt een topproduct. We maken het warm en doen er Joppiesaus overheen. Echt heel erg lekker.’

Lokale producten

Van Hoolwerff probeert altijd zo veel mogelijk samen te werken met lokale ondernemers. ‘We moeten met elkaar de middenstand hooghouden. Onze kadetten bijvoorbeeld, die komen ook van de lokale bakker.’

Verder heeft Family Uitgeest het broodaanbod uitgebreid. ‘We hebben er nu een bruine artisanale bol bij, en een Italiaanse bol. Gasten kunnen zelf een keuze maken. We bakken alles zelf af, behalve de kadetten.’

Family Uitgeest nieuwe lunchkaart

Club sandwich

Lunch in de zomer

De lunch loopt goed bij Family Uitgeest, vertelt Van Hoolwerff. ‘Vooral in de zomer, dan is de lunch altijd interessant. Daarom bieden we nu meer aan. In deze tijd van het jaar krijgen we veel toeristen. We zitten vlakbij de jachthaven, en er zijn een aantal boerencampings in de omgeving. Aan het begin van het seizoen breng ik daar altijd folders heen.’

Die tactiek werkt. ‘We zitten dagelijks goed vol tijdens de lunch. Zeker gezinnen met kinderen komen erop af. Dat is onze doelgroep.’

Meedenkende medewerkers

Van Hoolwerff heeft een team van 16 medewerkers, die hebben meegedacht met de nieuwe lunchkaart. Ze betrekt haar team wel vaker bij de zaak. ‘Ik ben daar heel blij mee. Ik heb een groep heel enthousiaste mensen die regelmatig met nieuwe ideeën komen.’

Flink in de plus

De Family-ondernemer spreekt van een drukke tijd. ‘Bizar gewoon. Vorig jaar hebben we al 25 procent geplust, dit jaar gaan we er weer overheen. Ik denk dat het een combinatie van oorzaken is. Ten eerste verkopen we goede producten. Punt twee is dat we heel vaak horen hoe schoon het bij ons is, en dat we ontzettend vriendelijk personeel hebben. Daar komen mensen op af.’