Eazie start strategische samenwerking met De Hippe vegetariër

Eazie start strategische samenwerking met De Hippe vegetariër
eazie Tilburg

De Hippe vegetariër is oprichter van De Nationale Week Zonder Vlees. Vanaf maandag 8 maart, gelijk met de start van de Nationale week zonder vlees, zijn de vegetarische en vegan maaltijden van De Hippe Vegetariër voor te bestellen in eazie restaurants én via eazie.nl voor bezorging.

Shengli Huang, medeoprichter van Eazie: 'Wij zijn trots op onze samenwerking met De Hippe Vegetariër, alias Isabel Boerdam. Ze heeft al veel mensen kennis laten maken met de vegetarische keuken. Mensen inspireren met gezonde opties voor mens en natuur zit ook in het DNA van eazie. Afgelopen jaar is onze vegetarische maaltijd tijdens de Nationale Week Zonder Vlees al verkozen tot meest populaire gerecht.'

Vegetarisch eten is blijvende trend

'Eazie is in 2020 uitgeroepen tot vega HotSpot én een waardevol partnership aangegaan met De Vegetarische Slager. Door de ruime keuze in vegetarisch en vegan is het restaurant al geliefd bij de flexitariërs, vegetariërs en veganisten. Samen met De Hippe Vegetariër willen wij nóg meer mensen inspireren om (eens) vegetarisch te eten én laten wij de doelgroep zien dat eazie voorop blijft lopen in deze blijvende trend.'

Groeistrategie

Rob Wolfs, directeur Eazie: 'Wij staan veel in contact met studenten en (young)professionals waarvan een steeds groter deel aangeeft dat ze regelmatig vegetarisch eten. Dit zien wij ook terug in de cijfers; het omzetaandeel vegetarisch en vegan groeit jaar op jaar bij eazie. Eazie maakt gezond en lekker eten voor iedereen gemakkelijk bereikbaar. Oók als je vegetarisch, vegan-, glutenvrij-, halal-, eiwitrijk- of caloriearm wilt eten'.

In 2021 groeit Eazie door naar 30 vestigingen en verwacht binnen 5 jaar kwalitatief te kunnen doorgroeien naar 50 vestigingen. In Nederland ziet het bedrijf een marktpotentie van 100 vestigingen. Eat-in, take-away maar vooral ook bezorging zijn belangrijk in haar strategie.