'Borrelmoment is belangrijker dan ooit - profiteer daarvan'

'Borrelmoment is belangrijker dan ooit - profiteer daarvan'
De gast zoekt naar kwaliteit en naar beleving en is bereid om daar meer geld voor te betalen.

Sinds corona is de behoefte om gezellig met vrienden te borrelen nóg belangrijker geworden. Mensen willen écht genieten. De gast zoekt naar kwaliteit en naar beleving en is bereid om daar meer geld voor te betalen. Maak daarom het borrelmoment echt speciaal. Zet het borrelmoment op de kaart en verleid je gasten om te kiezen voor kwalitatieve drinks en hapjes.

Het borrelmoment op de terrassen wordt gekenmerkt door kwalitatieve drankjes en borrelhapjes. Aperol Spritz, Crodino en het grote aanbod aan Gin & Tonics zijn niet meer weg te denken! Deze drankjes zijn zo succesvol omdat ze gasten een ervaring laten beleven en, niet onbelangrijk: ze zijn marge technisch heel interessant. Bovendien kost het maken van een borreldrankje weinig tijd. De bereiding is heel simpel en daardoor gemakkelijk te integreren in het bedrijfsproces.

De drankjes worden geserveerd in een groot wijnglas, met veel blokjes ijs en fraaie garnering. Een heerlijk drankje en mooi opgemaakte borrelplank zijn een visitekaartje voor het horecabedrijf. Foto’s op Instagram worden door veel mensen bekeken en nodigen volgers uit om zelf ook die beleving te ervaren.

Aperol Spritz

Aperol Spritz is de terrasdrank bij uitstek en mag op geen enkele borrelkaart ontbreken. Dit drankje heeft definitief naam gemaakt in Nederland. Het succes ervan is ongekend en zeker geen kortstondige trend. Aperol Spritz groeit jaar na jaar heel erg hard en is absoluut een vaste waarde op het terras geworden!

Vraag naar 0.0 stijgt explosief

Alcoholvrije dranken zijn hot! Deze trend wordt door een steeds groter publiek omarmt. Inmiddels zijn 0.0 dranken een volwaardig alternatief tijdens het borrelmoment. Gasten willen bewust en gezond genieten, zonder concessies aan de smaakbeleving. Niet alleen 0.0 bier is booming, maar ook alcoholvrije borreldranken. Er zijn veel nieuwe alcoholvrije alternatieven op de markt, zoals de Gin & Tonic The Duchess en Fluère, een kwalitatieve gin voor de mix.

Crodino#1

Crodino was het eerste alcoholvrije aperitiefdrankje ter wereld en domineert nog altijd de categorie. Speciaal voor de horeca introduceert het merk een grootverpakking met maar liefst 75 procent meer volume! Bovendien heeft het een interessante prijspositionering. Serveer dit alcoholvrije aperitief in een wijnglas en adviseer het je gasten als het alcoholvrije zusje van Aperol Spritz.

Verleid je gast te kiezen voor kwalitatieve drankjes.
Verleid je gast te kiezen voor kwalitatieve drankjes.

Doen: een aparte terraskaart!

De vraag naar écht genieten is groter dan ooit. Sinds corona is de behoefte om gezellig met vrienden te borrelen nóg groter geworden. Speel daarop in en maak het borrelmoment écht speciaal. Verleid je gast te kiezen voor kwalitatieve drankjes. Voeg het gehele moment samen op de terraskaart, of als losse sectie, zodat ook de borrelplanken als warme broodjes het terras over gaan!

Interesse in een gratis op maat gemaakte terraskaart? Ga naar www.hetbetereborrelen.nl

Dit artikel is gesponsord door ABND Drinks Company.

Bekijk deze collectie

Terras

Hoe haal je de meeste omzet uit je terras? Hoe richt je het in? Hoe train je je terraspersoneel? Wat zijn de ideale terrasdrankjes? In deze collectie vind je allerlei aandachtpunten voor het optimale terras. Van het aanvragen van een terrasvergunning tot inspiratie voor de terraskaart.