Febo en rapper Donnie maken samen 't Fenomeentje

Febo en rapper Donnie maken samen 't Fenomeentje

Als groots Febo-fan besloten Febo en artiest Donnie samen een hit te maken. 't Fenomeentje is een ambachtelijke, vegetarische, krokante en licht pittige nasisnack.

Voor ’t Fenomeentje zijn Donnie, die oorspronkelijk is opgeleid als kok en Dennis, eigenaar Febo, samen de keuken in gedoken om deze nieuwe held te creëren. Na meerdere kook- en proefsessies is het gewenste resultaat ontstaan, de nieuwe favoriete snack van Donnie. Een mooie aanvulling op het vegetarische assortiment van Febo.

Iedere dag worden de snacks van Febo huisgemaakt in de keuken van Febo in Amsterdam Noord, zo ook ’t Fenomeentje.

Met 't Fenomeentje komt droom uit

Donnie: 'Het was altijd al een droom om een eigen snack op de markt te brengen. Dat die droom nu, samen met Febo, is uitgekomen is wel een next leveltje. Ik hoop dat vele mensen met veel plezier 't Fenomeentje uit de muur zullen trekken, want het is met liefde gemaakt.'

Dennis de Borst, 3e generatie eigenaar Febo: 'Donnie klopte bij ons aan met de wens zijn eigen snack te ontwikkelen. Met allebei onze roots in Amsterdam en gemeenschappelijke liefde voor snacks, was dit voor ons natuurlijk een no-brainer. Wij hebben Donnie uitgenodigd in onze keuken, en na een aantal kook- en proefsessies kwamen wij tot het ultieme eindresultaat.'​

Levensgrote automatiek

Recent stond Donnie in de AFAS met een levensgrote Febo-automatiek op het podium. Een voorproefje op de samenwerking.
​De Febo-automatiek reist deze zomer mee naar diverse festivals waaronder Zwarte Cross.

​’t Fenomeentje is vanaf 23 juni verkrijgbaar bij alle vestigen van Febo en via alle bezorgpartners voor 2,50 euro.

Febo

De Amsterdamse Febo startte in 1941 als banketbakkerij, met een eerste zaak vlakbij het Olympisch Stadion – al is de naam een afkorting van de Ferdinand Bolstraat, waar oprichter Johan Izaäk de Borst het vak leerde en waar inmiddels een bekende vestiging zit. Behalve brood en banket specialiseerde Febo zich in de kroket. In de jaren 60 opende de zaak zijn eerste automatiek, waar ambachtelijke happen ‘uit de muur’ kunnen worden gekocht; door het enorme succes ging de bakkerij verder met alleen kroketten en snacks. Febo heeft inmiddels meer dan 80 vestigingen.