Leonardo Hotels lanceert speels vergaderconcept 'Now We're Talking'

Leonardo Hotels lanceert speels vergaderconcept 'Now We're Talking'

De pandemie heeft de manier waarop we werken veranderd. Hybride werken is blijvend en hierdoor is ook de wereld van zakelijke events en vergaderingen volop in beweging. Waar meetings, congressen en events voorheen een voornamelijk zakelijk karakter hadden, staan nu vooral verbinden, oprechte connecties, inspireren en motiveren centraal. Leonardo Hotels speelt met het nieuwe eventconcept 'Now We're Talking' in op deze veranderende behoefte.

Leonardo Hotels past het nieuwe concept Now We’re Talking vanaf nu toe op alle events binnen de Benelux: van kleine board meetings en vergaderingen tot aan congressen en galadiners. Het voornaamste doel is het creëren van een 'spark for conversation', zodat er oprechte connecties kunnen ontstaan tussen gasten, collega's of deelnemers van een event. 

Het nieuwe concept omvat onder andere unieke conversation starters om het gesprek aan het begin van een meeting of event op gang te brengen en break & play elementen zoals bordspelletjes, een potje tafeltennis of yogasessie tijdens een 'break', zodat deelnemers weer opgeladen de meeting terug in kunnen gaan. Maar ook door middel van compliment cards - voor oprechtere connecties tussen gasten - en live cooking elementen wil Leonardo Hotels dat extra stapje zetten met hun nieuwe concept.  

Alexander Kluit, managing director Leonardo Hotels Benelux: ‘Meetings & events hebben vaak een corporate karakter, maar wij zijn van mening dat ze niet 'saai' hoeven te zijn. Wij vinden dat meetings en events verbindend, leuk, verrassend en oprecht moeten zijn. Met het nieuwe concept 'Now We're Talking' willen we naast de perfecte uitvoering van vergaderingen en events, inclusief de juiste vergadertools, ook ervaringen creëren die leiden tot inspirerende en onverwachte gesprekken en verrassende ontspanningselementen.’ 

Now we're talking

Now we're talking is de pay-off van het merk Leonardo Hotels. Al bij de opening van Leonardo Royal Hotel Amsterdam in 2019, het eerste nieuwe hotel van de groep na de overname van Apollo Hotels, benoemde Kluit dit. Veel van wat de groep doet, sluit aan bij dat thema. Zo liet Leonardo potentiële collega's solliciteren via voicememo in Whatsapp en zocht Kluit voornamelijk naar 'spraakmakers' als medewerkers voor zijn hotels.

Verwachte toename zakelijke events 

Met een verwachte toename van het aantal meetings en zakelijke events in 2023 (Trendrapport Cvent, 2023) zal ook de behoefte aan ondersteuning gaan toenemen. Het nieuwe eventconcept van Leonardo Hotels focust zich daarom niet alleen op de perfecte uitvoering, maar ook op een echte connectie met de organisator, vooraf, tijdens en de dagen na het event. 

Door middel van persoonlijke begeleiding en aan de hand van de vier kernwaarden van het ‘Now we’re Talking’-concept (connecting, fun, surprising en genuine) zal er invulling worden gegeven aan een meeting of event waarbij het beste uit de wensen van de opdrachtgever gehaald wordt. 

Tips voor een zakelijk event anno 2023  

Benieuwd hoe Leonardo Hotels ervoor zorgt dat (zakelijke) meetings en events die 'spark for conversation' krijgen? Hieronder een drietal tips van de hotelorganisatie: 

  1. Maak van een pauze een moment om op te laden en gasten extra energie te geven door break & play. Breaks zijn vaak saai of zelfs ongemakkelijk als je een event bijwoont waar je niemand kent. Door spelelementen aan een pauze toe te voegen zoals met bord- en kaartspelletjes, een potje tafeltennis of juist een korte yogasessie, zorg je ervoor dat gasten of deelnemers weer volledig opgeladen zijn voor de voortzetting van een vergadering of event.
  2. Soms kan het lastig zijn tijdens de inloop van een event, tijdens de breaks of juist tijdens het netwerkgedeelte gesprekken te beginnen of op gang te houden. Bij Leonardo Hotels maken ze hiervoor gebruik van conversation starters. Een conversation starter kan bijvoorbeeld een klein bordje zijn op de (sta)tafel met vragen of feitjes waarover je een gesprek kan voeren.  
  3. Zorg dat je event verrassende elementen bevat om niet alleen je gasten of deelnemers geïnspireerd en gemotiveerd te houden tijdens de meeting of event, maar ook om ervoor te zorgen dat het event blijft hangen. Liefde en geluk gaan door de maag, dus kijk eens naar unieke food & drink opties. Bij Leonardo Hotels is het mogelijk om live cooking elementen toe te voegen. Van kleine vergaderingen tot aan grote events. Denk hierbij aan een chef die verse stroopwafels bakt of verse smoothies maakt tijdens de break.