New York Pizza bestaat 30 jaar en opent 300ste vestiging

New York Pizza bestaat 30 jaar en opent 300ste vestiging

Pizzaketen New York Pizza viert een dubbele mijlpaal. Dit jaar viert het bedrijf haar 30-jarige bestaan én op 29 december wordt in Breda de 300ste vestiging in Nederland geopend.

New York Pizza bestaat 30 jaar en de opening van de 300ste vestiging in Breda is daarbij een van de hoogtepunten van een succesvol jaar in Nederland voor de keten. De 300ste New York Pizza vestiging in Breda is van Redouan Ahbiti, een trotse New York Pizza-ondernemer. Redouan begon zijn carrière als bezorger bij New York Pizza in Rotterdam en opende zijn eerste eigen vestiging in 2019 in Gorinchem. Hij groeide ongekend snel van één naar acht vestigingen. De kroon op zijn werk is de opening van de 300ste New York Pizza-vestiging in Breda. New York Pizza is trots op de prestaties van Redouan.

28 nieuwe vestigingen

Er werden 28 nieuwe vestigingen in Nederland geopend in 2023. Dit is een bijzondere prestatie van het hoofdkantoor in samenwerking met de franchisenemers. Ceo Philippe Vorst vertelt met trots over 'zijn' bedrijf en de ontwikkeling die New York Pizza in 30 jaar heeft doorgemaakt. '30 jaar, 300 vestigingen, dat had ik nooit gedacht toen ik zo’n 30 jaar geleden begon.'

New York Pizza is opgericht in 1993 toen het ‘the original slice’ vanuit New York naar Nederland haalde. Vanuit de eerste vestiging aan het Amsterdamse Spui werden pizza slices verkocht. Momenteel telt New York Pizza in totaal meer dan 340 vestigingen, in Nederland en Duitsland, waarvan 300 in Nederland.

Mijlpaal met 300 vestigingen

Philippe Vorst benadrukt het belang van deze mijlpaal voor New York Pizza: 'De opening van onze 300ste vestiging in Breda is iets wat wij 30 jaar geleden voor onmogelijk hadden gehouden. In ons businessplan uit 1993 om een keten van New York Pizza’s te openen, spraken wij van 10 vestigingen. Door onze continue drang naar vernieuwing, de lekkerste pizza’s te bereiden, en open te staan voor verandering en daarmee telkens weer onszelf opnieuw uit te vinden, is dit ons gelukt.' 

'Waar wij nooit over hebben nagedacht, en wat voortvloeit uit ons streven naar de beste kwaliteit, zijn de beste franchisenemers. Dit heeft na 30 jaar geresulteerd in een van de meest succesvolle multiculturele bedrijven van Nederland, waar bijvoorbeeld afkomst totaal ondergeschikt is aan de individuele talenten van onze franchisenemers en medewerkers. Op dit resultaat zijn we meer dan trots, en wij leveren hier elke dag het bewijs voor.'

Elektrische bezorgfiets

Vorst is extra trots toen wij de elektrische bezorgfiets in 2012 introduceerde, ontwikkeld met Sparta en samen geïntroduceerd. 'Met deze introductie heeft New York Pizza internationaal de gehele maaltijd-bezorgmarkt in positieve zin veranderd, qua veiligheid, milieueffecten en gezondheid voor onze koeriers. Naar inschatting is ongeveer 90% van alle bestellingen elektrisch bezorgd.'

'Ook schenken we veel aandacht aan kleinere zaken zoals de onze uniformen, deze zijn gemaakt van 100 procent organic cotton. Daarnaast hebben wij tal van kleinere introducties gedaan, zoals de bloemkoolbodem, een handige app om mee te bestellen, een loyaliteitsprogramma en vooral onvoorstelbaar veel opvallende reclamecampagnes ter promotie van nieuwe producten, welke niet altijd onomstreden zijn gebleken.'

Opvallende campagne

In 1996 werd New York Pizza in heel Nederland op de kaart gezet met de opvallende campagne: 'de lekkerste dozen'. 'In 2020 viel onze bloemkoolbodem campagne enorm op en 2021 hebben we een wel hele bijzondere campagne gelanceerd voor recruitment: een ruimtereis voor de beste koerier. We hopen nog vele jaren opvallende en impactvolle campagnes neer te zetten waarmee we consumenten aan ons binden. We kunnen er nog niets over zeggen, maar in 2024 gaan we zeker wederom mooie dingen doen.' 

Mijlpalen

In 2023 verkocht New York Pizza ongeveer 15 miljoen pizza’s in Nederland. Bij de franchisenemers van New York Pizza werken meer dan 10.000 medewerkers, voornamelijk parttime. 'Wat is er dan mooier dan de 300ste vestiging in Nederland, als kroon op 30 jaar hard werken. Wij blijven vooruitkijken naar een gezonde toekomst voor alle stakeholders van New York Pizza.'

New York Pizza heeft zich tot doel gesteld goed te moeten opletten dat de pizza’s een gewone voedzame maaltijd moeten zijn en blijven. 'Sinds 2010 zijn al onze pizza’s al bereid met verse en 100 procent natuurlijke ingrediënten. Wij hebben zoutreductie toegepast en al onze verpakkingsmaterialen zijn recyclebaar. Wij hebben recent Thin & Crispy als nieuwe bodem geïntroduceerd, met nog meer verse ingrediënten en minder calorieën.'

Doorgroeien

Vorst: 'We verwachten nog een mooie groei te kunnen maken naar 375 locaties in Nederland, dat gaan we doen met onze bestaande franchisenemers en nieuwe franchisenemers die onderdeel worden van de New York Pizza-formule. Helemaal omdat we ons 30-jarige jubileum vieren, zijn we extra trots op onze prestaties en blijven we ons inzetten voor de groei en het succes van New York Pizza in samenwerking met onze franchisenemers.'