Interbrew test met interactieve tv-reclame

De Belgische brouwer Interbrew gaat interactieve reclame maken voor zijn biermerk Stella Artois. Het gaat om een proef waaraan driehonderd Vlaamse huishoudens deelnemen.De bierbrouwer introduceert Stella Artois binnenkort in een nieuwe petfles. De reclamespotjes die te zien zullen zijn op de zender VT4 is voor de kijker een gewone commercial. Voor de driehonderd huishoudens die zijn uitgerust met een Telenet settopbox biedt het spotje een extra. Zij kunnen door op een rode knop te drukken onder meer een gratis Stella- bierfles bestellen.

Kwis
De interactiviteit is weliswaar beperkt. De settopbox biedt toegang tot het ‘interactieve, digitale televisie (iDTV)-kanaal’ van Stella Artois Music. Daar kan men niet alleen een gratis fles aanvragen, maar ook een kwis spelen of de concertagenda raadplegen. Volgens i-Merge, het agentschap dat de iDTV-site van Stella Artois Music creëerde, is het niettemin het eerste, interactieve reclamespotje op de Belgische televisie. Volgens i-Merge is een iDTV-site complementair aan een traditionele website.

Als Telenet en Belgacom succes hebben met de verspreiding van settopboxes, zullen veel adverteerders de weg naar dit medium vinden, meent Pieter Goiris, account director bij i-Merge.’Merken gaan steeds meer een eigen medium uitbouwen, voorbij de 30-seconden spot, om een meer directe communicatie met hun doelgroep uit te bouwen’ bron: Belga

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.