nieuws

Heineken test alcoholarm bier

Café

Heineken probeert Nederlanders weer aan alcoholarm bier te krijgen. De bierbrouwer experimenteert in enkele strandtenten met haar Spaanse limonadebier Corazòn de Cruzcampo. Jaren geleden ging Heineken de mist in met alcoholarm bier, toen cabaretier Youp van ’t Hek Buckler kapot maakte.

Heineken test alcoholarm bier

Van ’t Hek haalde in zijn oudejaarsconference op 31 december 1989 snoeihard uit naar Buckler. Gevolg was dat de omzetcijfers kelderden en dat Heineken het merk uiteindelijk van de markt haalde. Het voorval ging de geschiedenis in als ‘Het Buckler-effect’.

Heineken probeert het nu opnieuw. Het zet daarvoor in het buitenland succesvolle merken in. Zo is het alcoholarme Corazòn de Cruzcampo een hit in Spanje. Ook in Rusland slaat het limonadebiertje aan. Heineken test het merk nu in enkele strandtenten in ons land.

NRC Next meldt dat uit een smaaktest blijkt dat 80 procent van de jonge Nederlander Corazòn de Cruzcampo ‘verrassend lekker’ vindt. De weblog van Adformatie meldt dat een comeback van vijftien jaar geleden verketterde merk Buckler niet wordt uitgesloten. Buckler is in Spanje, Frankrijk en Rusland verkrijgbaar.

Reageer op dit artikel