Foodservice Awards 2014: McDonald's prolongeert titelwinst

Foodservice Awards 2014: McDonald's prolongeert titelwinst

Net als bij de eerste editie van de Foodservice Awards is fastserviceketen McDonald's op 1 december 2014 in Noordwijk uitgeroepen tot overall winnaar bij de outletformules.

McDonald's behaalde bij de outletformules een overallscore van 7,67 en bleef daarmee La Place met 0,10 punt voor. Als derde eindigde Shell Tankstations met een puntentotaal van 7,30. Vorig jaar was de fastfoodketen met de gele m winnaar met een iets hogere score van 7,88.

Convenience

Naast de overall winst bij de outletformules, ging de hamburgergigant ook naar huis met de award in het segment convenience. Daar ging de strijd eveneens tussen dezelfde drie horeca outlets. Ook hier is plek twee voor La Place en eindigt Shell Tankstations op de derde plaats.

Efteling

De categorie horeca-outlets bestaat naast de convenienceformules uit klassieke horeca en het segment catering. Bij de klassieke horeca is Efteling op de eerste plek geëindigd net als vorig jaar. Dit keer was de overallscore 7,10. Vorig jaar was dat 7,41. Van der Valk volgt net als in 2013 als tweede met 7,02 en nieuwkomer Pathé komt binnen op de derde plaats met een 6,84.

Hutten

In het segment catering is de overallwinnaar met een score van 7,29 ook in handen van dezelfde cateraar als vorig jaar: Hutten. Met slechts 0,11 puntverschil blijft dit bedrijf uit Veghel de nummer twee, Vermaat Groep, voor. Koninklijke Van den Boer Groep bezet met een 6,99 de derde plek.

Keten in kaart

De Foodservice Awards zijn een initiatief van Misset Horeca in samenwerking met EFMI Business School en Foodservice Instuut Nederland (FSIN). De kwaliteit van samenwerking in de foodserviceketen tussen horecaformules, grossiers en leveranciers wordt met deze awards in kaart gebracht.