Jobtimiser
Bijna 1100 Nederlandse hotels doen mee met claim tegen Booking
Bijna 1100 Nederlandse hotels hebben zich aangesloten bij een massaclaim tegen Booking.com.
Bijna 1100 Nederlandse hotels hebben zich aangesloten bij een massaclaim tegen Booking.com.
Zenchef en CoverManager, twee toonaangevende aanbieders van digitale oplossingen voor restaurants in Europa en Latijns-Amerika, bundelen hun krachten. Dit strategische besluit creëert een Europese marktleider op het gebied van restaurant-omzetbeheer.
Het vragen van een aanbetaling bij horeca-reserveringen wordt steeds populairder, met name in de Randstad. Restaurants hopen daarmee no-shows, en dus omzetderving, terug te dringen. Toch kiest bijna acht op de tien horecaondernemers in Nederland (78%) ervoor om geen aanbetaling te vragen bij online reserveringen, mede uit angst dat dit gasten juist afschrikt of naar de concurrent drijft.
De massaclaim van de Consumentenbond tegen Booking.com heeft in minder dan een week al meer dan 130.000 aanmeldingen ontvangen. Een woordvoerster van de bond noemt dat "heel veel". Na de aankondiging van de claim donderdag lag de aanmeldwebsite er zelfs tijdelijk uit door de grote hoeveelheid aanmeldingen. Inmiddels werkt alles weer en blijven de aanmeldingen binnenstromen.
Stichting Consumenten Competition Claims (CCC) en de Consumentenbond starten een collectieve actie tegen Booking.com.
Je kunt al achteraf betalen in webshops, in de winkelstraat, voor festivalkaartjes of een midweek Center Parcs. Maar in de Nederlandse horeca zijn bedrijven als Klarna nog niet doorgedrongen. Is het ook wachten op 'buy now, pay later' in de hospitality-sector?