nieuws

Tegelconcept in schijnwerpers door Innovation Award

Horeca

De winst van de Horecava Innovation Award op de eerste beursdag van de vakbeurs blijkt een enorme stimulans voor het tegelconcept Art on Tiles. ‘Veel horecaondernemers willen alles weten van het concept omdat ze hun interieur een uniek en aantrekkelijk karakter kunnen geven’, stelt Peter Nelissen van Burex Europe bv, de leverancier van Art on Tiles.

Tegelconcept in schijnwerpers door Innovation Award

En dat is niet zo verwonderlijk. De werkwijze van het concept is helder en eenvoudig. Een horecaondernemer gaat met een eigen afbeelding naar de leverancier en geeft aan hoe groot de compositie van de tegels moet worden. Art on Tiles laat de vloer- of wandtegels produceren in Engeland of de Verenigde Staten en levert ze vier tot zes weken na de bestelling af. Het tegelconcept herbergt een eigen collectie van zo’n 30.000 afbeeldingen.

Mooi verhaal. Maar zo’n eigen afbeelding op tegels in een horecabedrijf kost natuurlijk een bak met geld? ‘Nee hoor’, aldus Nelissen. ‘De kosten van een standaarddesign bedragen ongeveer € 300,- per m2. Voor standaardtegels waarop frites staan afgebeeld, betaalt een cafetariahouder per m2 € 200,-. Vanwege beeldrechtkosten zijn afbeeldingen van schilderijen veelal duurder. Ondenemers moeten de tegels zien als communicatiemiddel. Maar vergeet niet dat een afbeelding van een smaakvol gerecht de verkoop stimuleert.’

Een van de eerste grote opdrachtgevers is Congreshotel Sparrenhorst in Nunspeet op de Veluwe. Het overdekte zwembad van het hotel annex conferentiegelegenheid brandde vorig jaar af. De directie besloot bij de herbouw – die in het voorjaar voltooid moet zijn – in zee te gaan met Art on Tiles. ‘Met vloertegels creëeren we een strand van 80m2 en de wandtegels geven een tropische sfeer aan het overdekte zwembad.’

Verder liet bierbrouwer Interbrew op het toilet in de brouwerij een wanddecoratie aanbrengen in de vorm van een bierglas van Hertog Jan. ‘Als je in de toiletruimte bent, heb je het gevoel dat je in een bierglas staat. Waarschijnlijk gaat Interbrew dit idee uitrollen in diverse horecabedrijven.’

En dat is niet zo verwonderlijk. De werkwijze van het concept is helder en eenvoudig. Een horecaondernemer gaat met een eigen afbeelding naar de leverancier en geeft aan hoe groot de compositie van de tegels moet worden. Art on Tiles laat de vloer- of wandtegels produceren in Engeland of de Verenigde Staten en levert ze vier tot zes weken na de bestelling af. Het tegelconcept herbergt een eigen collectie van zo’n 30.000 afbeeldingen.

Mooi verhaal. Maar zo’n eigen afbeelding op tegels in een horecabedrijf kost natuurlijk een bak met geld? ‘Nee hoor’, aldus Nelissen. ‘De kosten van een standaarddesign bedragen ongeveer € 300,- per m2. Voor standaardtegels waarop frites staan afgebeeld, betaalt een cafetariahouder per m2 € 200,-. Vanwege beeldrechtkosten zijn afbeeldingen van schilderijen veelal duurder. Ondenemers moeten de tegels zien als communicatiemiddel. Maar vergeet niet dat een afbeelding van een smaakvol gerecht de verkoop stimuleert.’

Een van de eerste grote opdrachtgevers is Congreshotel Sparrenhorst in Nunspeet op de Veluwe. Het overdekte zwembad van het hotel annex conferentiegelegenheid brandde vorig jaar af. De directie besloot bij de herbouw – die in het voorjaar voltooid moet zijn – in zee te gaan met Art on Tiles. ‘Met vloertegels creëeren we een strand van 80m2 en de wandtegels geven een tropische sfeer aan het overdekte zwembad.’

Verder liet bierbrouwer Interbrew op het toilet in de brouwerij een wanddecoratie aanbrengen in de vorm van een bierglas van Hertog Jan. ‘Als je in de toiletruimte bent, heb je het gevoel dat je in een bierglas staat. Waarschijnlijk gaat Interbrew dit idee uitrollen in diverse horecabedrijven.’

Reageer op dit artikel